reza720
کاربر شناخته شده
مردعنکبوتی یکی از ابرقهرمانهای پرطرفدار در تمام دنیا است که از کمیک بوکهای Marvel بوجود آمد و ظهور خوبی داشت. سیاست های پول ساز و تخریبگر کمپانیهای بازی سازی باعث صدمه دیدن عناوین خوب و پرطرفدار می*شود و مردعنکبوتی شگفت انگیز نیز از این سیاست پولساز پیروی می*کند. استدیو Beenox سازنده چند عنوان از سری مردعنکبوتی توانست حداقل جلوی نابودی کامل مردعنکبوتی را بگیرد و عنوانی خوب ولی نه عالی را تحویل طرفداران این ابر قهرمان بدهد. عنوان مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم نام فیلم درحال اکران خود است. ابر قهرمان ما مانند دوشماره قبل خود نتوانست سربلند بیرون اید و به زمین خورد تا شاید بیشتر به خود آید، زندگی خود را تغییر دهد تا در عرصه گیم بیشتر محبوب شود.
همه طرفداران مردعنکبوتی، شخصیت منفی و پرقدرت دکتر Lizard را بخاطر دارند. داستان این بازی از او شروع شده و به خود او ختم میشود. پیتر به درخواست دوست خود Gwen Stacy برای بازرسی به کمپانی Oscorp وارد می*شود. این کمپانی با مدیریت جدید خود یعنی Alistair Smythe دست به تحقیقاتی و آزمایش*هایی می*زنند که تمام این حقایق را مدیر این شرکت به پیتر پارکر توضیح می*دهد. این کمپانی علاوه بر آزمایش برروی حیوانات و ساخت روبات*ها درآمد زیادی کسب می*کند. در همین وقت Scorpion وجود پیترپارکر را حس می*کند و متوجه می*شود که پیتر با دیگران متفاوت و خون پیتر با بیشتر انسان ها تفاوت دارد، سپس سعی می*کند که از قفس امنیتی خود فرار کند و موفق هم می*شود. با فرار او دیگر موجودات آزمایشگاه هم به بیرون می*گریزند و روباتهای کمپانی Oscorp هم به صورت وحشیانه به انسان*ها حمله ور می*شوند. پیتر پارکر سریع به مردعنکبوتی تبدیل می شود و دوست خود Gwen و بقیه کارکنان کمپانی را به مکانی امن منتقل می کند و در این راه از دکتر Conner (Lizard) کمک می گیرد و اینجا است که داستان نقش خود را ایفا می*کند. داستان نقش روایی خوب و جذابی دارد و یکی از نقاط قوت بازی محسوب می*شود. درست است که بازی از کمیک بوک های مرد عنکبوتی الهام گرفته شده و به فیلم خود وابسته است ولی John Zurhellen و Seamus Kevin Fashey، بحق نقش خود را بخوبی در تحریر داستان بازی ایفا کرده اند. نا گفته نماند، که بیشتر شخصیت های منفی که در کیمک بوکهای مردعنکبوتی دشمن وی هستند در بازی حضور دارند.
چیزی که همگان از سری مردعنکبوتی به یاد دارند دیالوگهای شوخ طبعانه پیترپارکر است ولی در این بازی اصلا از فضا و آن دیالوگهای خنده دار خبری نیست بلکه محیط کاملا جدی و خشک شده است. دلیل این امر چیزی نیست جز الهام گیری از بازی بت من شهر ارخام، و اضافه شدن ویژگیهای جدیدی به بازی که البته نواقص و نکات مثبت خود را داشته اند. گشت و گذار در بازی کاملا ازاد است و هیچ جایی وجود ندارد که نتوانید در آن به جستوجو بپردازید و این عامل مهمی برای سرگرم شدن گیمر هست چون محدودیت در بازی*های در این سبک لذت بازی را از بین می*برد، بازیکنان می*توانند بین خیابانها بروند به ساختمان بچسبند و از ساختمان بالا بروند، مانند بت من روی تیر برق یا چیزهایی که ابعاد کوچکی دارند آویزان شوند. قابلیت*هایی که به مردعنکبوتی در بازی اضافه شده عبارتند از: Web Rush این قابلیت باعث میشود دوربین به حالت اول شخص برود و پیتر پارکر دید اول شخص از نقاب خود داشته باشد و بتواند مکان هایی که در دید سوم شخص مشخص نیستند را به راحتی رویت کند و دید بازتری نسب به محیط داشته باشد. Spider-sense هنوز در بازی هست و در مواقع خطر منظورم حضور دشمن هست به شما هشدار می*دهد و کمی از صدمه دیدن پیتر پارکر جلوگیری خواهد کرد. با قابلیت اهسته کردن زمان مانند سری F.E.A.R و... میتوانید دشمنان خود مخصوصا دشمنان سرسخت را به راحتی و با دقت خاص از پا دربیاورید. در بازی صحنه*های Quick Time Event وجود دارد که در نوع خود جالب است ولی بیشتر چالش خاصی را برای بازیکن ندارند و خیلی راحت انجام می*شوند و جذابیت این بخش را کاهش میدهند. تعداد 700 عدد از کمیک های مردعنکبوتی در سراسر نقشه بازی پنهان شده است که گیمر را وادار می*کند انها را بیابد و بعد از بازی انان را مطالعه کند که این حرکت در نوع خود جالب و هم چنین باعث جذب مخاطب بیشتر به بازی و درک بهتر مردعنکبوتی می شود. دشمنان در بازی تنوع خوبی دارند ولی هوش مصنوعی پایینی دارند باس فایت*های بسیار بزرگ مانند ابعاد باس فایت*های بازی Chaos Legion که بسیار بزرگ و پر زرق و برق و نشان داده می*شوند ولی توخالی هستند و سریع از پا درمی ایند نا گفته نماند بیشتر دشمنان انقدر در مراحل مختلف بازی وجود دارند که به خود می*گویید تنوع هم چیز خوبی هست.
حالت مخفی کاری بازی بگونه ای هست که دشمن را در هر منطقه*ای که باشد می*توانید از پای دربیاورید. یک نقطه قوت بازی این است، که در حالت مخفی کار لازم نیست مانند بت من روی مجسمه خاصی یا مکان خاصی باشید تا بتوانید مخفی کار کنید و این امر بخوبی با گیم پلی و اکشن مبارزاتی باز ترکیب شده است و در درجات سختی مختلف مخفی کار بازی مخاطب را بیشتر جذب خود می*کند. یکی دیگر از موارد جالب و کارآمد در بازی سیستم ارتقا قابلیت*های پیتر پارکر است، از قبیل ارتقا تجهیزات و ارتقا حرکات و کمبوهای مردعنکبوتی که 2 بخش مجزا هستند. شما میتوانید تجهیزات خود را ارتقا دهید یا حرکات خود را مانند حالت مخفی کاری را ارتقا بخشید تا بازی دوچندان جذاب شود. مراحل جانبی بازی بشدت تکراری هستند و بیشتر باید: آزمایش*های مخفی را پیدا کنید، افراد آلوده به ویروس را نجات دهید، یا .... همین چهره تکراری افراد آلوده شده و مورد حمله قرار گرفته، واقعا گیمر را خسته می*کند. دشمنان اصلی پیتر پارکر در این قسمت عبارتند از: Rhino، Lizard، Scorpion که بیشتر طرفدران سری مردعنکبوتی با آنها آشنایی دارند. سیستم مبارزات بازی مثل بازی بت من سری Arkham هست که تا وقتی به شما حمله نشود نمی*توانید به شخص دیگری حمله کنید که کاملا ویژگیهای سیستم مبارزاتی عنوان آخر بت من شهر ارخام را به ارث برده است.
با عکس برداری چطور هستید؟ آیا عکاس خوبی هستید؟ جذابیت دیگر بازی مراحل عکس برداری از آن است. اگر با دروبین خود از دشمنان مخصوصا باس فایت*های بازی عکس برداری کنید جزئیاتی از مشخصات دشمنانتان به شما داده می*شود که قابل توجه هستند و اطلاعات بازیکن را در مورد شخصیت*ها بیشتر می*کنند. با عکس برداری از 3 کار خاص مثل آزمایشات شرکت Oscrop میتوانید عکس ها را دلیل خوبی برای محکوم شدن فعالیت*های غیرقانونی این کمپانی بزرگ قرار دهید. هوش منصوعی دشمنان به شدت پایین است مخصوصا باس فایت*های بازی که انگار هوش منصوعی برای ٱنان تعیین و کدنویسی نشده است و قدم از قدم برنمی دارند. گرچه کشتن دشمنان کوچکتر مثل دسته*ها و گروه*های انسان که به شما حمله ور می*شوند سخت*تر و جذاب*تر است.
چیزی که در بازی بیشتر به چشم می آید لباس جدید و طراحی عالی لباس پیتر پارکر است که از هر لحاظ عالی طراحی شده و بسیار با جزئیات کار شده، حتی کمربند این لباس که بیشتر شبیه کمربند بروس وین در بت من است! طراحی دشمنان اصلی مردعنکبوتی خوب و در عین حال ساده است و رباتهای غول پیکر هم خوب طراحی شده*اند ولی در طراحی چهره دشمنان تنوع کافی وجود ندارد و جذابیت را از بین میبرد. گرافیک بازی از حالت انیمیشنی و تقریبا کارتونی نسخه های قبلی خود خارج شده و بهبود یافته است ولی از مشکلاتی ساده رنج میبرد مثل نورپردازی مراحلی که در داخل ساختمان*ها هستند یا بافت های بی کیفیت و زشت که بعضی مواقع دیده می*شوند. انفجارهای بازی گرچه کم هستند ولی بسیار خوب کار شده اند. رنگ بندی باز عالی است ولی بازی دارای فیزیک بدی میباشد که باعث بوجود امدن باگهای متعددی شده است. بعضی از قسمت های شهر انگار در تکرار هستند و فکر می*کنید که وقتی از یه قسمت در شهر عبور می*کنید و قبلا از انجا عبور کرده*اید. منظره بیرونی شهر هم که تو خالی و دارای طراحی پوشالی است که گیمر را گول میزند. ممکن است بازی فیزیک مناسب نداشته باشد ولی خود پیتر پارکر داری فیزیک خوبی است و این چنین است که مانند بت من در مبارزات لباس پیتر صدمه می*بنید و نیاز به تعمیر خواهد داشت و این مورد هم نوعی خلاقیت و الهام گیری خوب است. رنگ بندی شهر چندان مانند رنگ بندی دشمنان خوب نیست و باعث بی کیفیت شدن بقیه محیط می*شود همانطور که صحنه هایی که در گردخاک هست خشک و بی روح است ناگفته نماند تارهای پیتر که در هوا معلق هستند هم به خودی خود نمایان هستند و معلوم نیست که به کجا برخورد می*کنند. ولی گرافیک بهبود یافته بازی باعث روان شدن و طبیعی شدن حرکات بازی شده که این باعث امیدواری است.
بازی اخبار نقد و بررسی پیش نمایش مقاله*ها تصاویر فیلم*ها نقد و بررسی اعضا ویدئو اعضا
مردعنکبوتی یکی از ابرقهرمانهای پرطرفدار در تمام دنیا است که از کمیک بوکهای Marvel بوجود آمد و ظهور خوبی داشت. سیاست های پول ساز و تخریبگر کمپانیهای بازی سازی باعث صدمه دیدن عناوین خوب و پرطرفدار می*شود و مردعنکبوتی شگفت انگیز نیز از این سیاست پولساز پیروی می*کند. استدیو Beenox سازنده چند عنوان از سری مردعنکبوتی توانست حداقل جلوی نابودی کامل مردعنکبوتی را بگیرد و عنوانی خوب ولی نه عالی را تحویل طرفداران این ابر قهرمان بدهد. عنوان مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم نام فیلم درحال اکران خود است. ابر قهرمان ما مانند دوشماره قبل خود نتوانست سربلند بیرون اید و به زمین خورد تا شاید بیشتر به خود آید، زندگی خود را تغییر دهد تا در عرصه گیم بیشتر محبوب شود.
همه طرفداران مردعنکبوتی، شخصیت منفی و پرقدرت دکتر Lizard را بخاطر دارند. داستان این بازی از او شروع شده و به خود او ختم میشود. پیتر به درخواست دوست خود Gwen Stacy برای بازرسی به کمپانی Oscorp وارد می*شود. این کمپانی با مدیریت جدید خود یعنی Alistair Smythe دست به تحقیقاتی و آزمایش*هایی می*زنند که تمام این حقایق را مدیر این شرکت به پیتر پارکر توضیح می*دهد. این کمپانی علاوه بر آزمایش برروی حیوانات و ساخت روبات*ها درآمد زیادی کسب می*کند. در همین وقت Scorpion وجود پیترپارکر را حس می*کند و متوجه می*شود که پیتر با دیگران متفاوت و خون پیتر با بیشتر انسان ها تفاوت دارد، سپس سعی می*کند که از قفس امنیتی خود فرار کند و موفق هم می*شود. با فرار او دیگر موجودات آزمایشگاه هم به بیرون می*گریزند و روباتهای کمپانی Oscorp هم به صورت وحشیانه به انسان*ها حمله ور می*شوند. پیتر پارکر سریع به مردعنکبوتی تبدیل می شود و دوست خود Gwen و بقیه کارکنان کمپانی را به مکانی امن منتقل می کند و در این راه از دکتر Conner (Lizard) کمک می گیرد و اینجا است که داستان نقش خود را ایفا می*کند. داستان نقش روایی خوب و جذابی دارد و یکی از نقاط قوت بازی محسوب می*شود. درست است که بازی از کمیک بوک های مرد عنکبوتی الهام گرفته شده و به فیلم خود وابسته است ولی John Zurhellen و Seamus Kevin Fashey، بحق نقش خود را بخوبی در تحریر داستان بازی ایفا کرده اند. نا گفته نماند، که بیشتر شخصیت های منفی که در کیمک بوکهای مردعنکبوتی دشمن وی هستند در بازی حضور دارند.
چیزی که همگان از سری مردعنکبوتی به یاد دارند دیالوگهای شوخ طبعانه پیترپارکر است ولی در این بازی اصلا از فضا و آن دیالوگهای خنده دار خبری نیست بلکه محیط کاملا جدی و خشک شده است. دلیل این امر چیزی نیست جز الهام گیری از بازی بت من شهر ارخام، و اضافه شدن ویژگیهای جدیدی به بازی که البته نواقص و نکات مثبت خود را داشته اند. گشت و گذار در بازی کاملا ازاد است و هیچ جایی وجود ندارد که نتوانید در آن به جستوجو بپردازید و این عامل مهمی برای سرگرم شدن گیمر هست چون محدودیت در بازی*های در این سبک لذت بازی را از بین می*برد، بازیکنان می*توانند بین خیابانها بروند به ساختمان بچسبند و از ساختمان بالا بروند، مانند بت من روی تیر برق یا چیزهایی که ابعاد کوچکی دارند آویزان شوند. قابلیت*هایی که به مردعنکبوتی در بازی اضافه شده عبارتند از: Web Rush این قابلیت باعث میشود دوربین به حالت اول شخص برود و پیتر پارکر دید اول شخص از نقاب خود داشته باشد و بتواند مکان هایی که در دید سوم شخص مشخص نیستند را به راحتی رویت کند و دید بازتری نسب به محیط داشته باشد. Spider-sense هنوز در بازی هست و در مواقع خطر منظورم حضور دشمن هست به شما هشدار می*دهد و کمی از صدمه دیدن پیتر پارکر جلوگیری خواهد کرد. با قابلیت اهسته کردن زمان مانند سری F.E.A.R و... میتوانید دشمنان خود مخصوصا دشمنان سرسخت را به راحتی و با دقت خاص از پا دربیاورید. در بازی صحنه*های Quick Time Event وجود دارد که در نوع خود جالب است ولی بیشتر چالش خاصی را برای بازیکن ندارند و خیلی راحت انجام می*شوند و جذابیت این بخش را کاهش میدهند. تعداد 700 عدد از کمیک های مردعنکبوتی در سراسر نقشه بازی پنهان شده است که گیمر را وادار می*کند انها را بیابد و بعد از بازی انان را مطالعه کند که این حرکت در نوع خود جالب و هم چنین باعث جذب مخاطب بیشتر به بازی و درک بهتر مردعنکبوتی می شود. دشمنان در بازی تنوع خوبی دارند ولی هوش مصنوعی پایینی دارند باس فایت*های بسیار بزرگ مانند ابعاد باس فایت*های بازی Chaos Legion که بسیار بزرگ و پر زرق و برق و نشان داده می*شوند ولی توخالی هستند و سریع از پا درمی ایند نا گفته نماند بیشتر دشمنان انقدر در مراحل مختلف بازی وجود دارند که به خود می*گویید تنوع هم چیز خوبی هست.
حالت مخفی کاری بازی بگونه ای هست که دشمن را در هر منطقه*ای که باشد می*توانید از پای دربیاورید. یک نقطه قوت بازی این است، که در حالت مخفی کار لازم نیست مانند بت من روی مجسمه خاصی یا مکان خاصی باشید تا بتوانید مخفی کار کنید و این امر بخوبی با گیم پلی و اکشن مبارزاتی باز ترکیب شده است و در درجات سختی مختلف مخفی کار بازی مخاطب را بیشتر جذب خود می*کند. یکی دیگر از موارد جالب و کارآمد در بازی سیستم ارتقا قابلیت*های پیتر پارکر است، از قبیل ارتقا تجهیزات و ارتقا حرکات و کمبوهای مردعنکبوتی که 2 بخش مجزا هستند. شما میتوانید تجهیزات خود را ارتقا دهید یا حرکات خود را مانند حالت مخفی کاری را ارتقا بخشید تا بازی دوچندان جذاب شود. مراحل جانبی بازی بشدت تکراری هستند و بیشتر باید: آزمایش*های مخفی را پیدا کنید، افراد آلوده به ویروس را نجات دهید، یا .... همین چهره تکراری افراد آلوده شده و مورد حمله قرار گرفته، واقعا گیمر را خسته می*کند. دشمنان اصلی پیتر پارکر در این قسمت عبارتند از: Rhino، Lizard، Scorpion که بیشتر طرفدران سری مردعنکبوتی با آنها آشنایی دارند. سیستم مبارزات بازی مثل بازی بت من سری Arkham هست که تا وقتی به شما حمله نشود نمی*توانید به شخص دیگری حمله کنید که کاملا ویژگیهای سیستم مبارزاتی عنوان آخر بت من شهر ارخام را به ارث برده است.
با عکس برداری چطور هستید؟ آیا عکاس خوبی هستید؟ جذابیت دیگر بازی مراحل عکس برداری از آن است. اگر با دروبین خود از دشمنان مخصوصا باس فایت*های بازی عکس برداری کنید جزئیاتی از مشخصات دشمنانتان به شما داده می*شود که قابل توجه هستند و اطلاعات بازیکن را در مورد شخصیت*ها بیشتر می*کنند. با عکس برداری از 3 کار خاص مثل آزمایشات شرکت Oscrop میتوانید عکس ها را دلیل خوبی برای محکوم شدن فعالیت*های غیرقانونی این کمپانی بزرگ قرار دهید. هوش منصوعی دشمنان به شدت پایین است مخصوصا باس فایت*های بازی که انگار هوش منصوعی برای ٱنان تعیین و کدنویسی نشده است و قدم از قدم برنمی دارند. گرچه کشتن دشمنان کوچکتر مثل دسته*ها و گروه*های انسان که به شما حمله ور می*شوند سخت*تر و جذاب*تر است.
چیزی که در بازی بیشتر به چشم می آید لباس جدید و طراحی عالی لباس پیتر پارکر است که از هر لحاظ عالی طراحی شده و بسیار با جزئیات کار شده، حتی کمربند این لباس که بیشتر شبیه کمربند بروس وین در بت من است! طراحی دشمنان اصلی مردعنکبوتی خوب و در عین حال ساده است و رباتهای غول پیکر هم خوب طراحی شده*اند ولی در طراحی چهره دشمنان تنوع کافی وجود ندارد و جذابیت را از بین میبرد. گرافیک بازی از حالت انیمیشنی و تقریبا کارتونی نسخه های قبلی خود خارج شده و بهبود یافته است ولی از مشکلاتی ساده رنج میبرد مثل نورپردازی مراحلی که در داخل ساختمان*ها هستند یا بافت های بی کیفیت و زشت که بعضی مواقع دیده می*شوند. انفجارهای بازی گرچه کم هستند ولی بسیار خوب کار شده اند. رنگ بندی باز عالی است ولی بازی دارای فیزیک بدی میباشد که باعث بوجود امدن باگهای متعددی شده است. بعضی از قسمت های شهر انگار در تکرار هستند و فکر می*کنید که وقتی از یه قسمت در شهر عبور می*کنید و قبلا از انجا عبور کرده*اید. منظره بیرونی شهر هم که تو خالی و دارای طراحی پوشالی است که گیمر را گول میزند. ممکن است بازی فیزیک مناسب نداشته باشد ولی خود پیتر پارکر داری فیزیک خوبی است و این چنین است که مانند بت من در مبارزات لباس پیتر صدمه می*بنید و نیاز به تعمیر خواهد داشت و این مورد هم نوعی خلاقیت و الهام گیری خوب است. رنگ بندی شهر چندان مانند رنگ بندی دشمنان خوب نیست و باعث بی کیفیت شدن بقیه محیط می*شود همانطور که صحنه هایی که در گردخاک هست خشک و بی روح است ناگفته نماند تارهای پیتر که در هوا معلق هستند هم به خودی خود نمایان هستند و معلوم نیست که به کجا برخورد می*کنند. ولی گرافیک بهبود یافته بازی باعث روان شدن و طبیعی شدن حرکات بازی شده که این باعث امیدواری است.
دیگر حس شوخ طبعی در پیتر مرده است و با یک مردعنکبوتی جدی طرف هستیم چرا که صداپیشگان قبلی در این نسخه با استدیو همراه نشده*اند. بازی پر از دیالوگ*ها و موسیقی خشک است که جذابیتی برای این مخاطب ندارد. Steven Blum صدا پیشگی چند کرکتر را از جمله : Lizard برعهده داشته است و مرد محبوب Stan Lee، Sam Riegel صداگذار پیتر پارکر در این قسمت، Kari Wahlgren وNolan North صدا پیشه های معروف بازیهای رایانه ای نیز در این بازی نقش افرینی کرده*اند، با این حال که صداپیشگان خوب در بازی بوده*اند ولی اصلا صدای آنان در این بازی خاطره انگیز نیستند گرچه آهنگ ساز معروف Gerard Marino زحمت آهنگ سازی بازی را برعهده داشته ولی حس حماسی در بازی به مخاطب منتقل نمی*شود و اهنگ به دل نمی*نشنید. اما دیالوگ*های یا بهتر بگوییم کامنت*های مردم منهتن که ضبط شده*اند، بسیار در نوع خود جالب هستند که می*توانید این دیالوگ*ها را در قسمت Loading بازی بشنوید.
اینطور که پیداست عنوان مردعنکبوتی شگفت انگیز عنوان متوسطی است که از پرداخت نسبتا خوبی از چند عنوان قبلی خود دارد ولی الهام گیری که بد در بازی تعریف شده است باعث شده است تا این عنوان دچار مشکلات زیادی شود، شاید اگر بازی بخش Co-op داشت دلچسب*تر می*شد و ساعت های بیشتری مخاطب را سرگرم می*کرد ولی حذف بعضی المان*های قبلی و اضافه شدن چند المان جدید دردی به جز کمی بیشتر بازی کردن این عنوان دوا نکرد و باعث سقوط بیشتر بازی شد، در کل بازی خوب و است و در 20 دقیقه اول گیمر را میخکوب می*کند ولی بعد از مدتی تکرار در بازی حس و جذابیت اول بازی از بازیکن گرفته می*شود و این عنوان را کنار می*گذارد. شاید این عنوان برای استدیو Beenox درس عبرت و تجربه ای باشد تا عناوین بعدی خود را با دقت بیشتر بسازد تعریف خوبی از الهام گیری بکند و المان ها پررنگ و جذابتری در بازی قرار دهد تا تجربه Ultimate Spider Man بار دیگر تکرار شود همه طرفداران اسپایدی کوچک خوشحال شوند.:mf_type:
همه طرفداران مردعنکبوتی، شخصیت منفی و پرقدرت دکتر Lizard را بخاطر دارند. داستان این بازی از او شروع شده و به خود او ختم میشود. پیتر به درخواست دوست خود Gwen Stacy برای بازرسی به کمپانی Oscorp وارد می*شود. این کمپانی با مدیریت جدید خود یعنی Alistair Smythe دست به تحقیقاتی و آزمایش*هایی می*زنند که تمام این حقایق را مدیر این شرکت به پیتر پارکر توضیح می*دهد. این کمپانی علاوه بر آزمایش برروی حیوانات و ساخت روبات*ها درآمد زیادی کسب می*کند. در همین وقت Scorpion وجود پیترپارکر را حس می*کند و متوجه می*شود که پیتر با دیگران متفاوت و خون پیتر با بیشتر انسان ها تفاوت دارد، سپس سعی می*کند که از قفس امنیتی خود فرار کند و موفق هم می*شود. با فرار او دیگر موجودات آزمایشگاه هم به بیرون می*گریزند و روباتهای کمپانی Oscorp هم به صورت وحشیانه به انسان*ها حمله ور می*شوند. پیتر پارکر سریع به مردعنکبوتی تبدیل می شود و دوست خود Gwen و بقیه کارکنان کمپانی را به مکانی امن منتقل می کند و در این راه از دکتر Conner (Lizard) کمک می گیرد و اینجا است که داستان نقش خود را ایفا می*کند. داستان نقش روایی خوب و جذابی دارد و یکی از نقاط قوت بازی محسوب می*شود. درست است که بازی از کمیک بوک های مرد عنکبوتی الهام گرفته شده و به فیلم خود وابسته است ولی John Zurhellen و Seamus Kevin Fashey، بحق نقش خود را بخوبی در تحریر داستان بازی ایفا کرده اند. نا گفته نماند، که بیشتر شخصیت های منفی که در کیمک بوکهای مردعنکبوتی دشمن وی هستند در بازی حضور دارند.
چیزی که همگان از سری مردعنکبوتی به یاد دارند دیالوگهای شوخ طبعانه پیترپارکر است ولی در این بازی اصلا از فضا و آن دیالوگهای خنده دار خبری نیست بلکه محیط کاملا جدی و خشک شده است. دلیل این امر چیزی نیست جز الهام گیری از بازی بت من شهر ارخام، و اضافه شدن ویژگیهای جدیدی به بازی که البته نواقص و نکات مثبت خود را داشته اند. گشت و گذار در بازی کاملا ازاد است و هیچ جایی وجود ندارد که نتوانید در آن به جستوجو بپردازید و این عامل مهمی برای سرگرم شدن گیمر هست چون محدودیت در بازی*های در این سبک لذت بازی را از بین می*برد، بازیکنان می*توانند بین خیابانها بروند به ساختمان بچسبند و از ساختمان بالا بروند، مانند بت من روی تیر برق یا چیزهایی که ابعاد کوچکی دارند آویزان شوند. قابلیت*هایی که به مردعنکبوتی در بازی اضافه شده عبارتند از: Web Rush این قابلیت باعث میشود دوربین به حالت اول شخص برود و پیتر پارکر دید اول شخص از نقاب خود داشته باشد و بتواند مکان هایی که در دید سوم شخص مشخص نیستند را به راحتی رویت کند و دید بازتری نسب به محیط داشته باشد. Spider-sense هنوز در بازی هست و در مواقع خطر منظورم حضور دشمن هست به شما هشدار می*دهد و کمی از صدمه دیدن پیتر پارکر جلوگیری خواهد کرد. با قابلیت اهسته کردن زمان مانند سری F.E.A.R و... میتوانید دشمنان خود مخصوصا دشمنان سرسخت را به راحتی و با دقت خاص از پا دربیاورید. در بازی صحنه*های Quick Time Event وجود دارد که در نوع خود جالب است ولی بیشتر چالش خاصی را برای بازیکن ندارند و خیلی راحت انجام می*شوند و جذابیت این بخش را کاهش میدهند. تعداد 700 عدد از کمیک های مردعنکبوتی در سراسر نقشه بازی پنهان شده است که گیمر را وادار می*کند انها را بیابد و بعد از بازی انان را مطالعه کند که این حرکت در نوع خود جالب و هم چنین باعث جذب مخاطب بیشتر به بازی و درک بهتر مردعنکبوتی می شود. دشمنان در بازی تنوع خوبی دارند ولی هوش مصنوعی پایینی دارند باس فایت*های بسیار بزرگ مانند ابعاد باس فایت*های بازی Chaos Legion که بسیار بزرگ و پر زرق و برق و نشان داده می*شوند ولی توخالی هستند و سریع از پا درمی ایند نا گفته نماند بیشتر دشمنان انقدر در مراحل مختلف بازی وجود دارند که به خود می*گویید تنوع هم چیز خوبی هست.
حالت مخفی کاری بازی بگونه ای هست که دشمن را در هر منطقه*ای که باشد می*توانید از پای دربیاورید. یک نقطه قوت بازی این است، که در حالت مخفی کار لازم نیست مانند بت من روی مجسمه خاصی یا مکان خاصی باشید تا بتوانید مخفی کار کنید و این امر بخوبی با گیم پلی و اکشن مبارزاتی باز ترکیب شده است و در درجات سختی مختلف مخفی کار بازی مخاطب را بیشتر جذب خود می*کند. یکی دیگر از موارد جالب و کارآمد در بازی سیستم ارتقا قابلیت*های پیتر پارکر است، از قبیل ارتقا تجهیزات و ارتقا حرکات و کمبوهای مردعنکبوتی که 2 بخش مجزا هستند. شما میتوانید تجهیزات خود را ارتقا دهید یا حرکات خود را مانند حالت مخفی کاری را ارتقا بخشید تا بازی دوچندان جذاب شود. مراحل جانبی بازی بشدت تکراری هستند و بیشتر باید: آزمایش*های مخفی را پیدا کنید، افراد آلوده به ویروس را نجات دهید، یا .... همین چهره تکراری افراد آلوده شده و مورد حمله قرار گرفته، واقعا گیمر را خسته می*کند. دشمنان اصلی پیتر پارکر در این قسمت عبارتند از: Rhino، Lizard، Scorpion که بیشتر طرفدران سری مردعنکبوتی با آنها آشنایی دارند. سیستم مبارزات بازی مثل بازی بت من سری Arkham هست که تا وقتی به شما حمله نشود نمی*توانید به شخص دیگری حمله کنید که کاملا ویژگیهای سیستم مبارزاتی عنوان آخر بت من شهر ارخام را به ارث برده است.
با عکس برداری چطور هستید؟ آیا عکاس خوبی هستید؟ جذابیت دیگر بازی مراحل عکس برداری از آن است. اگر با دروبین خود از دشمنان مخصوصا باس فایت*های بازی عکس برداری کنید جزئیاتی از مشخصات دشمنانتان به شما داده می*شود که قابل توجه هستند و اطلاعات بازیکن را در مورد شخصیت*ها بیشتر می*کنند. با عکس برداری از 3 کار خاص مثل آزمایشات شرکت Oscrop میتوانید عکس ها را دلیل خوبی برای محکوم شدن فعالیت*های غیرقانونی این کمپانی بزرگ قرار دهید. هوش منصوعی دشمنان به شدت پایین است مخصوصا باس فایت*های بازی که انگار هوش منصوعی برای ٱنان تعیین و کدنویسی نشده است و قدم از قدم برنمی دارند. گرچه کشتن دشمنان کوچکتر مثل دسته*ها و گروه*های انسان که به شما حمله ور می*شوند سخت*تر و جذاب*تر است.
چیزی که در بازی بیشتر به چشم می آید لباس جدید و طراحی عالی لباس پیتر پارکر است که از هر لحاظ عالی طراحی شده و بسیار با جزئیات کار شده، حتی کمربند این لباس که بیشتر شبیه کمربند بروس وین در بت من است! طراحی دشمنان اصلی مردعنکبوتی خوب و در عین حال ساده است و رباتهای غول پیکر هم خوب طراحی شده*اند ولی در طراحی چهره دشمنان تنوع کافی وجود ندارد و جذابیت را از بین میبرد. گرافیک بازی از حالت انیمیشنی و تقریبا کارتونی نسخه های قبلی خود خارج شده و بهبود یافته است ولی از مشکلاتی ساده رنج میبرد مثل نورپردازی مراحلی که در داخل ساختمان*ها هستند یا بافت های بی کیفیت و زشت که بعضی مواقع دیده می*شوند. انفجارهای بازی گرچه کم هستند ولی بسیار خوب کار شده اند. رنگ بندی باز عالی است ولی بازی دارای فیزیک بدی میباشد که باعث بوجود امدن باگهای متعددی شده است. بعضی از قسمت های شهر انگار در تکرار هستند و فکر می*کنید که وقتی از یه قسمت در شهر عبور می*کنید و قبلا از انجا عبور کرده*اید. منظره بیرونی شهر هم که تو خالی و دارای طراحی پوشالی است که گیمر را گول میزند. ممکن است بازی فیزیک مناسب نداشته باشد ولی خود پیتر پارکر داری فیزیک خوبی است و این چنین است که مانند بت من در مبارزات لباس پیتر صدمه می*بنید و نیاز به تعمیر خواهد داشت و این مورد هم نوعی خلاقیت و الهام گیری خوب است. رنگ بندی شهر چندان مانند رنگ بندی دشمنان خوب نیست و باعث بی کیفیت شدن بقیه محیط می*شود همانطور که صحنه هایی که در گردخاک هست خشک و بی روح است ناگفته نماند تارهای پیتر که در هوا معلق هستند هم به خودی خود نمایان هستند و معلوم نیست که به کجا برخورد می*کنند. ولی گرافیک بهبود یافته بازی باعث روان شدن و طبیعی شدن حرکات بازی شده که این باعث امیدواری است.
بازی اخبار نقد و بررسی پیش نمایش مقاله*ها تصاویر فیلم*ها نقد و بررسی اعضا ویدئو اعضا
مردعنکبوتی یکی از ابرقهرمانهای پرطرفدار در تمام دنیا است که از کمیک بوکهای Marvel بوجود آمد و ظهور خوبی داشت. سیاست های پول ساز و تخریبگر کمپانیهای بازی سازی باعث صدمه دیدن عناوین خوب و پرطرفدار می*شود و مردعنکبوتی شگفت انگیز نیز از این سیاست پولساز پیروی می*کند. استدیو Beenox سازنده چند عنوان از سری مردعنکبوتی توانست حداقل جلوی نابودی کامل مردعنکبوتی را بگیرد و عنوانی خوب ولی نه عالی را تحویل طرفداران این ابر قهرمان بدهد. عنوان مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم نام فیلم درحال اکران خود است. ابر قهرمان ما مانند دوشماره قبل خود نتوانست سربلند بیرون اید و به زمین خورد تا شاید بیشتر به خود آید، زندگی خود را تغییر دهد تا در عرصه گیم بیشتر محبوب شود.
همه طرفداران مردعنکبوتی، شخصیت منفی و پرقدرت دکتر Lizard را بخاطر دارند. داستان این بازی از او شروع شده و به خود او ختم میشود. پیتر به درخواست دوست خود Gwen Stacy برای بازرسی به کمپانی Oscorp وارد می*شود. این کمپانی با مدیریت جدید خود یعنی Alistair Smythe دست به تحقیقاتی و آزمایش*هایی می*زنند که تمام این حقایق را مدیر این شرکت به پیتر پارکر توضیح می*دهد. این کمپانی علاوه بر آزمایش برروی حیوانات و ساخت روبات*ها درآمد زیادی کسب می*کند. در همین وقت Scorpion وجود پیترپارکر را حس می*کند و متوجه می*شود که پیتر با دیگران متفاوت و خون پیتر با بیشتر انسان ها تفاوت دارد، سپس سعی می*کند که از قفس امنیتی خود فرار کند و موفق هم می*شود. با فرار او دیگر موجودات آزمایشگاه هم به بیرون می*گریزند و روباتهای کمپانی Oscorp هم به صورت وحشیانه به انسان*ها حمله ور می*شوند. پیتر پارکر سریع به مردعنکبوتی تبدیل می شود و دوست خود Gwen و بقیه کارکنان کمپانی را به مکانی امن منتقل می کند و در این راه از دکتر Conner (Lizard) کمک می گیرد و اینجا است که داستان نقش خود را ایفا می*کند. داستان نقش روایی خوب و جذابی دارد و یکی از نقاط قوت بازی محسوب می*شود. درست است که بازی از کمیک بوک های مرد عنکبوتی الهام گرفته شده و به فیلم خود وابسته است ولی John Zurhellen و Seamus Kevin Fashey، بحق نقش خود را بخوبی در تحریر داستان بازی ایفا کرده اند. نا گفته نماند، که بیشتر شخصیت های منفی که در کیمک بوکهای مردعنکبوتی دشمن وی هستند در بازی حضور دارند.
چیزی که همگان از سری مردعنکبوتی به یاد دارند دیالوگهای شوخ طبعانه پیترپارکر است ولی در این بازی اصلا از فضا و آن دیالوگهای خنده دار خبری نیست بلکه محیط کاملا جدی و خشک شده است. دلیل این امر چیزی نیست جز الهام گیری از بازی بت من شهر ارخام، و اضافه شدن ویژگیهای جدیدی به بازی که البته نواقص و نکات مثبت خود را داشته اند. گشت و گذار در بازی کاملا ازاد است و هیچ جایی وجود ندارد که نتوانید در آن به جستوجو بپردازید و این عامل مهمی برای سرگرم شدن گیمر هست چون محدودیت در بازی*های در این سبک لذت بازی را از بین می*برد، بازیکنان می*توانند بین خیابانها بروند به ساختمان بچسبند و از ساختمان بالا بروند، مانند بت من روی تیر برق یا چیزهایی که ابعاد کوچکی دارند آویزان شوند. قابلیت*هایی که به مردعنکبوتی در بازی اضافه شده عبارتند از: Web Rush این قابلیت باعث میشود دوربین به حالت اول شخص برود و پیتر پارکر دید اول شخص از نقاب خود داشته باشد و بتواند مکان هایی که در دید سوم شخص مشخص نیستند را به راحتی رویت کند و دید بازتری نسب به محیط داشته باشد. Spider-sense هنوز در بازی هست و در مواقع خطر منظورم حضور دشمن هست به شما هشدار می*دهد و کمی از صدمه دیدن پیتر پارکر جلوگیری خواهد کرد. با قابلیت اهسته کردن زمان مانند سری F.E.A.R و... میتوانید دشمنان خود مخصوصا دشمنان سرسخت را به راحتی و با دقت خاص از پا دربیاورید. در بازی صحنه*های Quick Time Event وجود دارد که در نوع خود جالب است ولی بیشتر چالش خاصی را برای بازیکن ندارند و خیلی راحت انجام می*شوند و جذابیت این بخش را کاهش میدهند. تعداد 700 عدد از کمیک های مردعنکبوتی در سراسر نقشه بازی پنهان شده است که گیمر را وادار می*کند انها را بیابد و بعد از بازی انان را مطالعه کند که این حرکت در نوع خود جالب و هم چنین باعث جذب مخاطب بیشتر به بازی و درک بهتر مردعنکبوتی می شود. دشمنان در بازی تنوع خوبی دارند ولی هوش مصنوعی پایینی دارند باس فایت*های بسیار بزرگ مانند ابعاد باس فایت*های بازی Chaos Legion که بسیار بزرگ و پر زرق و برق و نشان داده می*شوند ولی توخالی هستند و سریع از پا درمی ایند نا گفته نماند بیشتر دشمنان انقدر در مراحل مختلف بازی وجود دارند که به خود می*گویید تنوع هم چیز خوبی هست.
حالت مخفی کاری بازی بگونه ای هست که دشمن را در هر منطقه*ای که باشد می*توانید از پای دربیاورید. یک نقطه قوت بازی این است، که در حالت مخفی کار لازم نیست مانند بت من روی مجسمه خاصی یا مکان خاصی باشید تا بتوانید مخفی کار کنید و این امر بخوبی با گیم پلی و اکشن مبارزاتی باز ترکیب شده است و در درجات سختی مختلف مخفی کار بازی مخاطب را بیشتر جذب خود می*کند. یکی دیگر از موارد جالب و کارآمد در بازی سیستم ارتقا قابلیت*های پیتر پارکر است، از قبیل ارتقا تجهیزات و ارتقا حرکات و کمبوهای مردعنکبوتی که 2 بخش مجزا هستند. شما میتوانید تجهیزات خود را ارتقا دهید یا حرکات خود را مانند حالت مخفی کاری را ارتقا بخشید تا بازی دوچندان جذاب شود. مراحل جانبی بازی بشدت تکراری هستند و بیشتر باید: آزمایش*های مخفی را پیدا کنید، افراد آلوده به ویروس را نجات دهید، یا .... همین چهره تکراری افراد آلوده شده و مورد حمله قرار گرفته، واقعا گیمر را خسته می*کند. دشمنان اصلی پیتر پارکر در این قسمت عبارتند از: Rhino، Lizard، Scorpion که بیشتر طرفدران سری مردعنکبوتی با آنها آشنایی دارند. سیستم مبارزات بازی مثل بازی بت من سری Arkham هست که تا وقتی به شما حمله نشود نمی*توانید به شخص دیگری حمله کنید که کاملا ویژگیهای سیستم مبارزاتی عنوان آخر بت من شهر ارخام را به ارث برده است.
با عکس برداری چطور هستید؟ آیا عکاس خوبی هستید؟ جذابیت دیگر بازی مراحل عکس برداری از آن است. اگر با دروبین خود از دشمنان مخصوصا باس فایت*های بازی عکس برداری کنید جزئیاتی از مشخصات دشمنانتان به شما داده می*شود که قابل توجه هستند و اطلاعات بازیکن را در مورد شخصیت*ها بیشتر می*کنند. با عکس برداری از 3 کار خاص مثل آزمایشات شرکت Oscrop میتوانید عکس ها را دلیل خوبی برای محکوم شدن فعالیت*های غیرقانونی این کمپانی بزرگ قرار دهید. هوش منصوعی دشمنان به شدت پایین است مخصوصا باس فایت*های بازی که انگار هوش منصوعی برای ٱنان تعیین و کدنویسی نشده است و قدم از قدم برنمی دارند. گرچه کشتن دشمنان کوچکتر مثل دسته*ها و گروه*های انسان که به شما حمله ور می*شوند سخت*تر و جذاب*تر است.
چیزی که در بازی بیشتر به چشم می آید لباس جدید و طراحی عالی لباس پیتر پارکر است که از هر لحاظ عالی طراحی شده و بسیار با جزئیات کار شده، حتی کمربند این لباس که بیشتر شبیه کمربند بروس وین در بت من است! طراحی دشمنان اصلی مردعنکبوتی خوب و در عین حال ساده است و رباتهای غول پیکر هم خوب طراحی شده*اند ولی در طراحی چهره دشمنان تنوع کافی وجود ندارد و جذابیت را از بین میبرد. گرافیک بازی از حالت انیمیشنی و تقریبا کارتونی نسخه های قبلی خود خارج شده و بهبود یافته است ولی از مشکلاتی ساده رنج میبرد مثل نورپردازی مراحلی که در داخل ساختمان*ها هستند یا بافت های بی کیفیت و زشت که بعضی مواقع دیده می*شوند. انفجارهای بازی گرچه کم هستند ولی بسیار خوب کار شده اند. رنگ بندی باز عالی است ولی بازی دارای فیزیک بدی میباشد که باعث بوجود امدن باگهای متعددی شده است. بعضی از قسمت های شهر انگار در تکرار هستند و فکر می*کنید که وقتی از یه قسمت در شهر عبور می*کنید و قبلا از انجا عبور کرده*اید. منظره بیرونی شهر هم که تو خالی و دارای طراحی پوشالی است که گیمر را گول میزند. ممکن است بازی فیزیک مناسب نداشته باشد ولی خود پیتر پارکر داری فیزیک خوبی است و این چنین است که مانند بت من در مبارزات لباس پیتر صدمه می*بنید و نیاز به تعمیر خواهد داشت و این مورد هم نوعی خلاقیت و الهام گیری خوب است. رنگ بندی شهر چندان مانند رنگ بندی دشمنان خوب نیست و باعث بی کیفیت شدن بقیه محیط می*شود همانطور که صحنه هایی که در گردخاک هست خشک و بی روح است ناگفته نماند تارهای پیتر که در هوا معلق هستند هم به خودی خود نمایان هستند و معلوم نیست که به کجا برخورد می*کنند. ولی گرافیک بهبود یافته بازی باعث روان شدن و طبیعی شدن حرکات بازی شده که این باعث امیدواری است.
دیگر حس شوخ طبعی در پیتر مرده است و با یک مردعنکبوتی جدی طرف هستیم چرا که صداپیشگان قبلی در این نسخه با استدیو همراه نشده*اند. بازی پر از دیالوگ*ها و موسیقی خشک است که جذابیتی برای این مخاطب ندارد. Steven Blum صدا پیشگی چند کرکتر را از جمله : Lizard برعهده داشته است و مرد محبوب Stan Lee، Sam Riegel صداگذار پیتر پارکر در این قسمت، Kari Wahlgren وNolan North صدا پیشه های معروف بازیهای رایانه ای نیز در این بازی نقش افرینی کرده*اند، با این حال که صداپیشگان خوب در بازی بوده*اند ولی اصلا صدای آنان در این بازی خاطره انگیز نیستند گرچه آهنگ ساز معروف Gerard Marino زحمت آهنگ سازی بازی را برعهده داشته ولی حس حماسی در بازی به مخاطب منتقل نمی*شود و اهنگ به دل نمی*نشنید. اما دیالوگ*های یا بهتر بگوییم کامنت*های مردم منهتن که ضبط شده*اند، بسیار در نوع خود جالب هستند که می*توانید این دیالوگ*ها را در قسمت Loading بازی بشنوید.
اینطور که پیداست عنوان مردعنکبوتی شگفت انگیز عنوان متوسطی است که از پرداخت نسبتا خوبی از چند عنوان قبلی خود دارد ولی الهام گیری که بد در بازی تعریف شده است باعث شده است تا این عنوان دچار مشکلات زیادی شود، شاید اگر بازی بخش Co-op داشت دلچسب*تر می*شد و ساعت های بیشتری مخاطب را سرگرم می*کرد ولی حذف بعضی المان*های قبلی و اضافه شدن چند المان جدید دردی به جز کمی بیشتر بازی کردن این عنوان دوا نکرد و باعث سقوط بیشتر بازی شد، در کل بازی خوب و است و در 20 دقیقه اول گیمر را میخکوب می*کند ولی بعد از مدتی تکرار در بازی حس و جذابیت اول بازی از بازیکن گرفته می*شود و این عنوان را کنار می*گذارد. شاید این عنوان برای استدیو Beenox درس عبرت و تجربه ای باشد تا عناوین بعدی خود را با دقت بیشتر بسازد تعریف خوبی از الهام گیری بکند و المان ها پررنگ و جذابتری در بازی قرار دهد تا تجربه Ultimate Spider Man بار دیگر تکرار شود همه طرفداران اسپایدی کوچک خوشحال شوند.:mf_type: