انتقام max در برزیل

reza720

کاربر شناخته شده
از آخرین دیدار ما با مکس سال*های مدیدی است که می*گذرد. کم نبودند افرادی که برای دیدار دوباره با این شخصیت به *یاد*ماندنی، در طول تمامی این سال*ها لحظه شماری می*کردند. از واگذاری حق ساخت بازی از Remedy به Rockstar گرفته تا تغییر شکل ظاهری مکس، وقایعی بودند که در کنار اخبار ساخت نسخه سوم بازی، هرازگاهی به گوش می*رسیدند. در کناراین موارد، ابراز نگرانی و اعتراضات طرفداران این سری که ماجرای عرضه Max Payne 3 را پیچیده*تر می*کرد، دست به دست دیگر مشکلات در عرضه بازی داد تا بیش از پیش موجب پر حاشیه*تر شدن بازی شود. امّا بگذارید خیالتان را راحت کنیم؛ سومین نسخه مکس پین یک بازی بسیار خوب است که قطعا هم هواداران و هم دیگر بازیباز*ها را از خود راضی نگاه خواهد داشت.
روایت داستانی عالی، دیالوگ*های زیبا در بین بازی و مونولوگ*های فوق العاده مکس در شماره*های اول و دوم بازی، سبب این شد تا Sam Lake از سوی همه مورد ستایش قرار گیرد. با توجه به این که امتیاز ساخت بازی از خالق آن یعنی استودیوی Remedy به Rockstar رسید، از همان ابتدا ابهاماتی راجع به داستان شماره جدید و نویسنده آن پدید آمد. بالاخره Dan Houser که به سبب داستان*سرایی برای عنوان*های بزرگی همچون سری GTA و یا Red Dead Redemption می*توان از او به عنوان یکی از قوی*ترین نویسندگان در صنعت بازی*های رایانه*ای نام برد، به همراه تیم خود مسئولیت نوشتن داستان Max Payne 3 را بر عهده گرفت و بالتبع، سبک داستان*نویسی خود را نیز وارد بازی کرد. به طوری که در طول بازی، شباهت*های بارزی به خصوص روند داستانی به دیگر بازی*های Rockstar به سادگی قابل مشاهده است و به طور کلی می*توان وقایع موجود در بازی را قبل از به وقوع پیوستن آن*ها پیش*بینی کرد.
پس از گذشت هشت سال از وقایع نسخه دوّم، مکس در طی این سال*ها پیر و شکسته شده و به مصرف قرص و الکل روی آورده است. طی اتفاقاتی که در New York می*افتد، مکس پسر رییس یکی از باندهای مافیایی را می*کشد و در همین حال با دوست قدیمی خود Raul Passosدیدار می*کند. او که دیگر انگیزه و دلیلی برای ماندن در آن شهر ندارد با پیشنهاد Passos به سائوپائولو می*رود تا محافظ شخصی خانواده*ای ثروتمند شود. باقی ماجرا در راستای همین چهارچوب ادامه می*یابد.

files_reviews__225913001[w500h281mresizeByMaxSize].jpg



به نظر می*رسد داستان کلی بازی به معنی واقعی آن چیزی نیست که مخاطبان مکس پین انتظار آن را می*کشیدند و لااقل خود را برای داستانی شخصی*تر و عمیق*تری از مکس آماده کرده بودند. به هرحال باید این را نیز در نظر گرفت که پرونده داستان کلی مکس در پایان شماره دوم بازی تقریبا بسته شده بود و ادامه دادن آن نیز کمی دور از ذهن به نظر می*رسید.
مطمئنا تغییر محیط های تاریک، سرد و بی روح با مکانی گرم، پر نور و شاد می*تواند یکی از عللی باشد تا مکس پین آن طور که باید، مورد استقبال هواداران قرار نگیرد. اتمسفر موجود در دو شماره اول به قدری تاثیر گذار بود که می*توان آن را یکی از ارکان اصلی بازی نام*گذاری کرد. اما جو تاریک و غمگین کلی بازی باعث شده تا به میزان زیادی همین احساس در این شماره نیز به مخاطب القا شود. به علاوه این که در طول بازی مراحلی وجود دارند که داستان*های قبل از زمان اتفاقات بازی را با همان حس دو نسخه پیشین روایت می*کنند.
در کنار چهره*پردازی*ها و طراحی محیط، یکی دیگر از ویژگی*های برجسته مکس پین های قبلی که در این شماره یافت نمی*شود مونولوگ*ها و دیالوگ*های ظریف، تاثیرگذار و به یاد ماندنی هستند که در Max Payne 3 اثری از آن*ها نیست. گرچه تیم سازنده بازی سعی کرده تا با بهره گیری به جا و مناسب از مونولوگ*ها به شباهت بازی با نسخه*های پیشین بیفزاید اما متاسفانه تعداد این*گونه دیالوگ*ها و مونولوگ*های ناب از چند مورد فراتر نمی*رود.
روایت کلی داستان و کات*سین*ها گرچه دیگر بر پایه نقاشی*های کمیک نیست، اما Rockstar با استفاده از قطعه قطعه کردن تصاویر و نمایش آن*ها به صورت متحرّک و پویا، سبب آن شده تا این میان*پرده*ها شکلی جذاب و خوشایند را به خود ببینند، در این بین، کلمات و جملات مهم و کلیدی نیز بر روی صفحه درشت نمایان می*شوند که در نوع خود جالب هستند.
جدای اعتراضاتی که به بخش داستانی بازی تا حدودی وارد است، تمامی المان های گیم*پلی با بهبود نسبی و درست به عرضه در آمده*اند و همین امر باعث شده تا در طول بازی، کاملا حس بازی کردن مکس پین های قدیمی به مخاطب عرضه شود.قابلیت Bullet Time یا همان کند کردن زمان، که به عنوان سمبلی از سری مکس پین نیز شناخته می شود، در صحنه*های مناسبی به صورت خودکار فعال می*شود. از طرفی پس از پر شدن نوار مربوطه، می*توانید اقدام به استفاده از آن در زمان دلخواه کنید.

files_reviews__142640002[w500h281mresizeByMaxSize].jpg


سازندگان به موجب جلوگیری از استفاده مکرر از BT و همینطور آسان تر شدن بازی، مکس پین را ضعیف تر کردند اما همین امر و هوش مصنوعی عالی دشمنان دلیلی شده تا مرگ در بازی بیش از حد معمول اتفاق بیفتد. لازم به ذکر است برای بازگرداندن سلامتی، مکس باید همانند گذشته از مسکن*هایی استفاده کند که در طول مراحل به دست می آورد و همانند بازی*های امروزی، سلامتی به طور خوردکار پر نمی*شود. خوش بختانه MP3 از این حیث به عناوین گذشته خود وفادار است. در نهایت این Set Pieceها هستند که به MP3 نیز راه یافتند و ترکیب آن*ها با المان*هایی چون BT، صحنه*های زیبایی را رقم می*زند که شاید در هیچ یک از بازی*ها تا به حال نظیر نداشته باشند. سیستم کاورگیری بازی از فرمول بازی*های سوم شخص پس از Gears of War پیروی می کند. استفاده کردن از قابلیت کاورگیری در این نسخه کاملا قابل پیش*بینی بود چرا که عملا این مورد به استانداردی در بازی های اکشن سوم شخص تبدیل شده است و نبود آن در چنین عنوانی، حالتی ناخوشایند به بازی می بخشید. با این وجود Rockstar قبل از این اعلام کرده بود که در صورت تمایل، بازی را بدون کاورگیری نیز می توان انجام داد. اما نکته*ای که پیداست، این است که در بازی و خصوصا در نیمه دوم آن، استفاده از سنگر به یکی از کارهای اصلی بازی تبدیل می شود به طوری که بدون آن پیشروی در مراحل ممکن نیست. گرچه اعتدال بین استفاده از BT و سنگرگیری در اوایل بازی امید بخش است، اما در طول بازی به این نتیحه خواهید رسید که کاورگیری حالت پر رنگ*تری را به*خود می*گیرد. با وجود ترکیب کاور گیری و BT، متاسفانه مکانیزم Shoot-Dodge کم*رنگ*تر شده و دیگر کارآیی لازم را ندارد و به نظر می*رسد وجود آن در بازی تنها برای رفع تکلیف بوده است. یکی از نکاتی که به تنوع مراحل افزوده است قطعات اسلحه*هایی به نام Golden Gun است که در هر کدام از مراحل و در نقاط مختلف آن قابل جمع آوریند. این سلاح*ها پس از تکمیل شدن و یافتن تمامی اجزای درهم ریخته آن*ها قابل استفاده هستند که نسبت به نمونه*های معمولی از قدرت بسیار بیشتری بهره*مندند. به همین سبب گشت و گذار در محیط و تکاپو برای پیدا کردن آن ها، تنوع خاصی را به بازی بخشیده است.

files_reviews__136813003[w500h281mresizeByMaxSize].jpg


بخش مالتی*پلیر بازی از آنجایی که داستانی ندارد، از مهم*ترین اشکال وارده از سوی فن*ها در امان است. همین باعث می*شود تا گیم*پلی که به شدت بر روی آن مانور داده شده است بیش از پیش کیفیت بالای خود را به نمایش می*گذارد. با انتخاب یکی از دو حالت Free Aim و Soft Lock اولین مرحله از ورودتان به بازی را انجام می*دهید. همین تفکیک درست باعث میشود تا بازیکنان به سرورهایی در سطح توانایی خود ملحق شوند. در مرحله بعدی یکی از حالت*های بازی را انتخاب میکنید و در نهایت با گزینش یکی از چهار Class موجود در بازی، کار خود را شروع می*کنید. با رسیدن به Level 4 میتوانید تا سقف پنج Class کاملا سفارشی و دلخواه داشته باشید. مطمئنا یکی از جذاب*ترین قسمت*های بخش مالتی*پلیر، ساخت Classهای دلخواه می*باشد، زیرا که باید فاکتورهایی مانند سرعت دویدن و پرشدن میزان سلامتی را در نظر بگیرید و با استناد به همین ویژگی*ها، سلاح*های خود را انتخاب کنید. ناگفته نماند که برای انجام هر یک از این کارها نیازمند پول می*باشید. ساده*ترین روش برای بدست آوردن پول که حتی برای افراد مبتدی نیز آسان می*باشد، Loot کردن افراد مرده است. با این حال برای ساختن سریع Class دلخواه، باید به فکر کارهای درآمدزاتری باشید. به همین خاطر در طول هر دوره، یک سری از کارهای چالش برانگیزی نظیر First Kill وجود دارد که با انجام آنها به مقدار بیشتری از این پول خواهید رسید. در ادامه نیز سلاح*ها و حالت*های جدیدتری قابل دسترس خواهند شد که به طور کامل بازی را از روند تکراری خارج خواهد کرد. قابلیت BT نیز در این بخش قابل دسترسی می*باشد و می*توانید به هنگام درگیری*ها از آن استفاده کنید. در هر بار استفاده از این قابلیت، علاوه بر Slow Motion شدن، هاله قرمز رنگی صفحه را می*پوشاند که در واقع به شما هشدار می*دهد که کسی این قابلیت را فعال کرده است. میزان سلامتی نیز بر خلاف حالت Single Player به صورت خودکار پر می*شود. در پایان نیز بازیکنان با انتخاب یکی از Mapهای پیشنهاد شده، منطقه بعدی را برای بازی انتخاب می*کنند. ساخت آواتار شخصی نیز یکی از سایر ویژگی*های بخش آنلاین میباشد که تا حدودی شما را یاد بازی*های RPG می*اندازد. در قالب همین آواتارها به چهره*هایی بر خواهید خورد که مطمئنا برایتان جذابیت خاصی دارد. با ملحق شده به Crewها نیز میتوانید بازی را از زاویه*ی دیگری تجریبه کنید. هر بازیکن در آن واحد میتواند در 5 Crew مختلف عضو باشد.


files_reviews__835588004[w500h281mresizeByMaxSize].jpg


علاوه بر قسمت جذاب و متفاوت مولتی پلیر بازی، بخش آرکید نیز می تواند برای مدتی توجه شما را به خود جلب کند. این بخش با دارا بودن Modeهایی نظیر (New York Minute که اغلب طرفداران با آن آشنا هستند) برای مدت زمان کوتاهی سرگرم کننده است. با این حال داستان به همین جا ختم نمی*شود. گیم پلی بازی به قدری پرکشش و انعطاف*پذیر می*باشد که که به جرات میتوان گفت یکی از بهترین سیستم و چیدمان را در خود می بیند. وجود برخی از نوآوری*ها در زمینه* گیم*پلی باعث شده است تا بازی از حالت تکراری که در بازی*های مشابه دیده میشود، متمایر شود. برای مثال مکس بعضا بعد از استفاده از Shoot Dodge بر زمین می*افتد که بر خلاف بازی*های مشابه بدون اینکه به سرعت از زمین بلند شود، در همان حالت نیز می*تواند با تیر اندازی یه جهت*های مختلف، دشمنان خود را از پای در آورد. علاوه بر واقع*گرایی و هیجانی که این مکانیزم به شما میدهد، این حالت نوعی ناامنی و در معرض خطر بودن مکس را دو چندان میکند. به همین دلیل با وجود اینکه تیر اندازی به دشمنان راحت*تر است، مرگ نیز به سرعت به سراغ مکس می*آید. از طرفی وجود مبارزه تن*به*تن نیز در روند گیم*پلی تاثیر بسزایی در تنوع*بخشی به سیستم مبارزات کرده*است و بر جذابیت آن افزوده است. قابلیت Last Man Standing نیز از آن دسته ویژگی*هایی است که به طرز هوشمندانه*ای به بازی اضافه شده*است، به این ترتیب که بازیباز پس از از دست دادن کامل سلامتی خود و در صورت داشتن دست کم یک مسکن، میتواند شانسی دوباره برای احیای خود داشته باشد و با کشتن شخصی که آخرین تیر را به طرف شما شلیک کرده است، بازی را ادامه دهد. صحبت از اسلحه شد؛ در MP3 فقط قادر به حمل 3 نوع اسلحه خواهید بود. دو نوع اسلحه سبک و یک اسلحه سنگین. این امر به به واقع گرایانه*تر شدن بازی افزوده است و جای شبهه را برای این موضوع از میان برده است. البته لازم به ذکر است که هنوز هم در دست داشتن دو اسلحه در دستهای مختلف و استفاده همزمان از آن ها در بازی وجود دارد. رندر شدن همزمان گلوله*ها و حضور داشتن آن*ها در محیط و همچنین تاثیرات آن*ها بر هر کجا از بدن دشمنان یکی دیگر از بخش*هایی بود که پیش از عرضه بازی نیز به دفعات بر آن اشاره شده بود.خوشبختانه تمامی گفته*های پیش از عرضه به درستی در بازی پیاده شده*اند و به خوبی به چشم می*آیند. در کنار گیم پلی خوب MP3، چیزی که تجربه آن را بهتر از بازی های دیگر می*کند چالش*هایی است که در طول مراحل بازیبازان با آن ها مواجه خواهند شد. هوش مصنوعی عالی و تفکیک این مورد در دشمنان مختلف (برای مثال هوش مصنوعی افراد خطرناک*تر، بسیار بهتر است) حاکی از آن است که قطعا MP3 در درجه های سخت تر به معنای واقعی چیزی است که یک بازی کننده Hardcore انتظار آن را دارد.

files_reviews__847382005[w500h281mresizeByMaxSize].jpg


گرچه موتور گرافیکی RAGE (مخفف Rockstar Advanced Game Engine) صرفا برای ساخت بازی های Open-World مختصRockstar ساخته شده بود اما نمایش انیمیشن*های فوق العاده، تخریب*پذیری عالی و دیگر موارد فیزیکی و بصری موجود، باعث شده تا بتوان از آن به نیکی یاد کرد. همین*طور نورپردازی عالی که درمحیط*های گوناگون به چشم می*خورد گواهی دیگر بر زیباتر دیده*شدن بازی است. از نکات قابل توجهی که در بازی به چشم می*خورد، عرق کردن مکس میباشد. برای این کار مکانیزم دقیقی در بازی در نظر گرفته شده است؛ به طوری که از ناحیه* زیر گردن شروع میشود و پس از مدتی تمامی پیراهن او را فرا میگیرد. در مجموع پیاده*سازی خوب تکنیک*های گرافیکی و دلایل دیگری که پیش از این به آن ها اشاره شد موجب این می*شود تا کمبودی در بخش گرافیکی دیده نشود و جزو بازی*های موفق از نظر جلوه*های بصری قرار بگیرد.
Rockstar در حین کات*سین*های بازی تلاش کرده *است تا به طور کامل، حالات روحی و روانی نامساعد مکس را به همراه اعتیاد و وضعیت آشفته او به تصویر در بیاورد. به این منظور سازندگان در طول پخش این کات*سین*ها به وسیله افکت*های Noiseدار این وضعیت را به نمایش در می*آورند. متاسفانه این افکت*ها به شدت به کیفیت پخش ویدئو*ها آسیب می*رسانند و دیدن این افکت*ها که بیشتر شما را به یاد بازی Kane and Lynch 2 می*اندازند، چندان خوشایند نیست. البته به جز مواردی خاص استفاده از این افکت ها به چشم نمی*آید و نمی*توان چندان به آن*ها خرده گرفت.
در اولین معرفی MP3 توسط Rockstar، خبرهایی مبنی بر این که صداپیشگی مکس در MP3 بر عهده James McCaffrey نخواهد بود، به گوش می*رىسید. خوشبختانه James McCaffrey در این قسمت از بازی نیز حضور موثری دارد و خود نقش به سزایی را در وفادار بودن بازی به شماره های قبلی ایفا می*کند. در کنار صداپیشگی خوب شخصیت*ها، موسیقی*های دل*نشین و زیبایی نیز شنیده می*شوند که همه در قالب تم اصلی مکس پین اجرا شده*اند.
در آخر باید به این اشاره کرد که با وجود وقفه بلند مدت موجود در عرضه شماره جدید Max Payne و ساخته شدن آن توسط استدیویی دیگر، به نظر می*رسد Rockstar به خوبی از پس ساخت آن بر آمده است و با وجود نواقص در خلال داستان، توانسته گیم پلی و سبک گرافیکی گذشته را به خوبی به نسل حاضر منتقل کند تا بتوان از تجربه آن به عنوان یک دنباله خیلی خوب و یک بازی مستقل عالی نام برد.:v:
 
بالا