این موضوع اولین بار توسط یک تولیدکننده اروپایی بازی با نام Digital Foundry مطرح شد و پس از بالا گرفتن آن در انجمن*های مختلف بازی، سونی نسبت به توضیح دو نوع از حافظه با نام*های direct-memory و flexible-memory در پلی استیشن 4 اقدام کرد:
پس از انتشار این بیانیه که در آن اصلا مشخص نشده که سونی چقدر از 8 گیگابایت حافظه را برای سیستم عامل PS4 رزرو نموده، Digital Foundry اطلاعات ارائه شده را این گونه بروز کرد:
با این توضحیات هنوز دقیقا مشخص نیست که بازی سازان چقدر از حافظه رم را در اختیار خواهند داشت و سسیستم عامل پلی استیشن 4 چرا باید 3 گیگابایت از حافظه را رزرو خود کند.
منبع
ما قصد داریم درک نادرست در رابطه با سیستم حافظه مستقیم و انعطاف*پذیر را شفاف سازی کنیم. این موضوع که حافظه انعطاف*پذیر (flexible) در اختیار سیستم عامل PS4 قرار دارد و زمانی که بازی ها به آن نیاز داشته باشند باید آزاد شود، در واقع درست نیست. در حقیقت:
حافظه مستقیم یا Direct Memory همچون قبل در دسترس بازی ها است و توسعه دهندگان می*توانند بطور کامل به آن دسترسی داشته باشند.
حافظه انعطاف*پذیر یا Flexible Memory توسط سیستم عامل PS4 و برای بازی*ها مدیریت می*شود، این سیستم حتی به بازی ها اجازه می*دهد تا از حافظه مجازی FreeBSD نیز استفاده کنند. این حافظه 100 درصد در اختیار بازی*ها است و هرگز توسط سیستم عامل استفاده نمی*شود (منظور حافظه مجازی FreeBSD) و توسعه دهندگان به راحتی قادر به استفاده از آن خواهند بود.
حافظه مستقیم یا Direct Memory همچون قبل در دسترس بازی ها است و توسعه دهندگان می*توانند بطور کامل به آن دسترسی داشته باشند.
حافظه انعطاف*پذیر یا Flexible Memory توسط سیستم عامل PS4 و برای بازی*ها مدیریت می*شود، این سیستم حتی به بازی ها اجازه می*دهد تا از حافظه مجازی FreeBSD نیز استفاده کنند. این حافظه 100 درصد در اختیار بازی*ها است و هرگز توسط سیستم عامل استفاده نمی*شود (منظور حافظه مجازی FreeBSD) و توسعه دهندگان به راحتی قادر به استفاده از آن خواهند بود.
پس از انتشار این بیانیه که در آن اصلا مشخص نشده که سونی چقدر از 8 گیگابایت حافظه را برای سیستم عامل PS4 رزرو نموده، Digital Foundry اطلاعات ارائه شده را این گونه بروز کرد:
ما متوجه شدیم که علاوه بر 4.5 گیگابایت حافظه رم آزاد یک گیگابایت حافظه ترکیبی از Page و رم را در اختیار داریم. 512 مگابایت از این 1 گیگابایت حافظه از 8 گیگابایت حافظه رم GDDR5 دستگاه گرفته می*شود و 512 مگابایت دیگر از نوع Page است، چیزی شبیه به حافظه Swap ویندوز که از فضای دیسک سخت گرفته می*شود. به این ترتیب از 8 گیگابایت حافظه رم GDDR5 پلی استیشن 4 تنها 5 گیگابایت آن در اختیار تولیدکنندگان بازی است.
اما یک کمپانی دیگر به نام NeoGAF اعلام کرده که 6 گیگابایت از 8 گیگابایت حافظه رم در اختیار بازی سازان است.
با این توضحیات هنوز دقیقا مشخص نیست که بازی سازان چقدر از حافظه رم را در اختیار خواهند داشت و سسیستم عامل پلی استیشن 4 چرا باید 3 گیگابایت از حافظه را رزرو خود کند.
منبع