مایکروسافت : Xbox one در صورت داغ شدن بیش از حد ، قدرت دستگاه را کاهش می دهد

  • شروع کننده موضوع amin77
  • تاریخ شروع

amin77

عضو سایت
مایکروسافت در یک اطلاعیه ی جدید اعلام کرده است که برای این که از XBOX ONE در مقابل داغی بیش از حد حفاظت کند روشی جدیدی را پیاده کرده و آن هم این است که اگر دستگاه بیش از حد داغ شود ، حتی اگر خودتان هم نخواهید ، کنسول XBOX ONE برای جلوگیری از سوخته شدن قدرت را به پایین ترین حد ممکن خواهد رساند تا بلکه خنک شود.

Leo del Castillo مدیر عمومی این کنسول اعلام کرده است که مایکروسافت برای آن دسته از کاربرانی که با کارهایی اشتباهی نظیر بستن منافذ کنسول یا بازی کردن برای مدت طولانی در محیط گرم عملا کاری می کنند که دستگاه به مراحل سوختن برسد هم فکری کرده است و آن هم این است که Xbox One به طور خودکار توانایی نظارت بر روی میزان حرارت و داغی خود را خواهد داشت.
او در این مورد اعلام کرده است :
مایکروسافت نمی تواند کاری بکند که کاربران جعبه ی پیتزای خود را بر روی منافذ Xbox One قرار ندهند. اما روشی که ما برای این کنسول طراحی کردیم این است که در واقع قصد نداریم که سرعت این کنسول تحت شرایط عادی محیط به بیشترین حد ممکن برسد.
اما یک راه میانبر هم وجود دارد و اگر ما این اجازه را بدهیم که فن دستگاه به بیشترین سرعت ممکن برسد ، دستگاه بدون آن که کاربر بخواهد کاری انجام دهد ، خودش به صورت خودکار مشکل را حل می کند.
البته ما امیدواریم که پس از شنیدن بالا رفتن سرعت فن ، خود کاربر متوجه بشود که کنسول از مشکل گرم شدن رنج می برد و اقدامات لازم را برای حل این مشکل انجام دهد ، ولی اگر توجه ای نکند ، رابط کاربری XBOX ONE به آن ها می گوید که اجازه بدهید که کمی نفس بکشم !
البته اگر باز هم اقدامی برای پایین آوردن سرعت فن انجام نشود کنسول می تواند برای محافظت از قسمت های داخلی حساس خود ، تا حد قابل توجهی قدرت دستگاه را کاهش دهد.
del Castillo ادامه داده است :
ما با ۳۶۰ انعطاف پذیری کم تری داشتیم و بنابر این اگر ما نمی توانستیم گرما و داغ شدن بیش از حد را از میدان به در کنیم پس راه دیگری وجود نداشت که بتوانیم از آن به عنوان اهرمی برای حفاظت از گرما استفاده کنیم و بنابر این ما مقدر محدودی زمان قبل از آن که کنسول خاموش شود را داریم.
البته معلوم نیست که اگر قدرت Xbox One در صورت گرم شدن بیش از حد کم تر شود آیا باز هم توانایی اجرای بازی ها را خواهید داشت یا فقط دسترسی به برنامه های کاربری ودیگر موارد رسانه ای کنسول امکان پذیر است ؟
Xbox One در ماه نوامبر با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد.


منبع


 
بالا