بازی جدید سگ های خفته Sleeping Dogs

reza720

کاربر شناخته شده
چین، کشوری پر از اتفاقات مختلف، پر از افراد خوب و بد، میلیون*ها جمعیت و درنهایت ورزش کونگ فو! همه ی ما درگیری های زیادی بین افراد خوب و بد را در فیلم*های مختلف بر پایه ی مبارزات کونگ فو دیده*ایم. اما چه می*شد اگر خود جای آن افراد بودید و هر چقدر که می*خواستید اشک* طرف مقابل را درمی*آوردید؟ بدانید که این آرزو به زودی و حداکثر تا چند روز دیگر برایتان به حقیقت خواهد پیوست و Sleeping Dogs شما را غرق در دنیای مبارزات رزمی و درگیریهای فیزیکی خواهد کرد.
سال 2009 بود که Activision تصمیم به ساخت نسخه سوم از سری بازی*های True Crime گرفت. نسخه اول این سری به نام True Crime: Streets of L.A در سال 2003 و True Crime: New York City در سال 2005 توسط Luxoflux ساخته شد و کار نشر آن از سوی Activision صورت گرفت. پس از چهار سال سکوت Activision با معرفی True Crime: Hong Kong دنیای جدید و جالبی را این بار در چین و در شهر Hong Kong به دید جهان گشود. یک بازی Open World در سبک اکشن ماجراجویی. عنوان جالبی به نظر می*رسید، خیلی*ها مشتاق عرضه هرچه زودتر این بازی بودند و برای آن لحظه شماری می*کردند. اما در سال 2011 بود که ناگهان Activision خبر از توقف ساخت آن داد و دلیل توقف آن را تاخیرهای فراوان و به هدر رفتن سرمایه*های این شرکت اعلام کرد. درست شش ماه بعد، پس از سکوت و ناامیدی طرفداران، شرکت Square Enix رسما اعلام کرد که حق ساخت این سری را از Activision خریده، و این عنوان در سال 2012 با رنگ و بویی تازه و گرم*تر و با نام جدید Sleeping Dogs دوباره معرفی شد. این بار ریش و قیچی در دستان استودیو United Front Games بود.

99983139080986972777.jpg


داستان Sleeping Dogs حول افسر پلیسی به نام Wei Shen می گردد. او یک دو رگه چینی- آمریکای است که برای انتقام و انهدام گروهی به نام Traid عازم Hong Kong می*شود. Traid عبارتی است که برای توصیف و معرفی جنایت کاران چینی که در Hong Kong، Vietnam و ... فعالیت دارند، استفاده می*شود. در دنیای Sleeping Dogs افراد Traid توسط گروهی به نام Sun On Yee هدایت و رهبری می*شوند. نام Sun On Yee از گروهی واقعی با نام Sun Yee On اقتباس شده است. این گروه با بیش از 55000 هزار عضو فعال یکی از بزرگترین گروه های تبهکار در دنیا و تمام ادوار تاریخ است!
Wei Shen شخصیت اصلی بازی در نیروی پلیس San Francisco مشغول به فعالیت بود، اما برای هدف و انتقام خود به Hong Kong نقل مکان می*کند و به بخش پلیس مخفی این شهر ملحق می*شود. اولین هدف و وظیفه شما در بازی نفوذ به گروه Sun On Yee می*باشد و آرام آرام با انجام ماموریت*هایی که از مافوق خود دستور می*گیرید، در گروه پیشرفت می کنید و به هدف اصلی خود نزدیک*تر می شوید. اما کار شما فقط انجام این ماموریت*ها نیست، شما وظیفه دارید گزارشات و عملکردهای خود را به رئیس خود در نیروی پلیس گزارش دهید.

37298434740138095968.jpg


آیا فکر کرده اید همه چیز در همین اکشن ها و ماجراها ختم می شود؟ خیر! در بازی عناصر RPG نیز به چشم می*خورد! در Sleeping Dogs شما سه نوع XP به نام*های Face Xp، Traid Xp و Police Xp خواهید داشت. برای کسب Face Xp چند راه وجود دارد: طرز رفتار شما با مردم شهر، ملحق شدن به گروهک های کوچک در بازی و شرکت در مبازرات و مسابقات آن*ها. اگر این کارها رو انجام دهید Face Xp شما افزایش خواهد یافت. با انجام ماموریت*هایی که از سوی سران See On Yee دستور می*گیرید Traid XP و با انجام وظیفه زیر پرچم قانون Police XP دریافت خواهید کرد. به خاطر داشته باشید هر چه XP بیشتری دریافت کنید اعتماد سران این سه گروه به شما بیشتر خواهد شد. همچنین بازی دارای سیستم ارتقا ( Upgrade ) می*باشد. با جمع کردن Xp می توانید قابلیت های خود را ارتقا *دهید. سیستم ارتقا بازی به چند بخش ساده تقسیم شده است. به طور مثال با جمع آوری Police Xp قابلیت تیراندازی خود را رشد می*دهید و با استفاده از Traid Xp فنون رزمی خود را گسترش خواهید داد.
می*توان گفت پایه و اساس گیم*پلی در Sleeping Dogs نه تفنگ است و نه تیرو کمان و شمشیر! اینجا مشت های گره کرده شماست که حرف اول و آخر را می زند! شما در هنگ کنگ هستید، شهری پر از رزمی کار؛ پس سلاح گرم خود را زمین بگذارید و از آزادی عمل در اجرای فنون رزمی لذت ببرید. فنون رزمی در بازی بسیار عالی کار شده اند، و حتی سازندگان اعلام کرده اند تمام فنون را از مبارزین UFC به عاریت گرفته اند پس به دقت آنها شک نکنید. از آزادی عمل گفتم، پس بهتر است بدانید خشونت بخشی از این آزادی است. خوشبختانه سازنده بازی دست شما را به قدری باز گذاشته که بتوانید از ترکیب خشونت و آزادی لذت ببرید. اگر بگوییم آزادی عمل در مبارزات تن به تن نسبت به Batman بیشتر است بی راه نگفتیم، زیرا در کنار اجرای فنون مختلف می توانید از اشیا دم دست خود نیز بهره ببرید. برای مثال ستون فقرات دشمن خود را با کرکره پنجره یک مغازه خورد کنید. یک ماشین کنارتان است! سرش را بگیرید و لای درب ماشین بگذارید و با شدت تمام درب را ببندید تا جمجمه*اش خورد شود! تعقیب و گریز نیز بخش جدایی ناپذیر این بازیست. گاهی تعقیب و گریزها بر روی بام ساختمان*ها نیز جریان پیدا خواهد کرد پس آماده ی همه نوع شگفتی را داشته باشید. بله تمام این*ها در اختیار شما قرار دارد. به راستی می*توان این بخش را با بازی Batman مقایسه کرد و در مواردی آن را سرتر دانست.

04512101091026456632.jpg


جدا از بخش مبارزات تن به تن، آزادی شما در حین رانندگی هم کم نیست، برای هرچه بهتر شدن این بخش برخی از سازندگان پیشین سری Need For Speed در ساخت قسمت رانندگی بازی Sleeping Dogs نقش داشته اند. پس این بخش بازی را دست کم نگیرید. بخش رانندگی شامل مسابقات خیابانی، تقیب و گریز و گشت و گذار به وسیله موتورسیکلت و ماشین می*شود، همچنین قایق سواری و جت اسکی نیز در بازی تعبیه دیده شده است. رانندگی با وسایل نقلیه هم به اندازه ی مبارزات تن به تن درگیر کننده است. به عنوان مثال شما در حال تعقیب دشمن هستید، برای متوقف کردن آن*ها دو راه دارید یا با سرعت تمام به آن*ها برسید و با ضربه*های مختلف توسط ماشین آن را نگه دارید، یا با شلیک به تایر یا باک بنزین آنها را از حرکت باز دارید. اما شلیک کردن نیز به همین راحتی نیست. هنگام شلیک Wei Shen سر خود را کاملاً از ماشین بیرون می*آورد تا راحت شلیک کند، اما اینجاست که کنترل ماشین کاملا از دستان او خارج می*شود و ممکن است مستقیم و محکم به یک ماشین یا یک دیوار که در مقابل شماست برخورد کنید. اما زمانی که یک همراه کنار خود داشته باشید کارها راحت*تر پیش خواهد رفت، یا شما شلیک می*کنید و او رانندگی می کند و یا برعکس. گاهی لازم می*شود از ماشین خود به ماشین دیگر بپرید یا از ماشینی که سوار آن هستید خسته شده*اید و یا یک ماشین خوش رنگ و رو چشمتان را می*گیرد، پس باید به ماشین مورد نظر نزدیک شوید و در زمان مناسب بر روی سقف آن بپرید و از پنجره داخل ماشین شوید. صبر کنید! کار به اینجا ختم نمی*شود، مراقب راننده*های بی*اعصاب باشید زیرا با یک ضربه شما را از ماشین خود به بیرون پرت خواهند کرد و در این لحظه باید شانس بیاورید که پلیس دنبالتان نیاید وگرنه شروع به شلیک کردن به سمت شما خواهند کرد.

70555851262918208701.jpg


شاید Sleeping Dogs به بزرگی و عظمت سری GTA نرسد اما آزادی عمل شما در بازی خیلی بیشتر از این رقیب گردن کُلُفت است. از انواع و اقسام سرگرمی*ها گرفته تا مبارزات و مسابقات همه و همه به با ارزش بودن بازی کمک می*کنند اما اگر پولی در جیب نداشته باشید خیلی از این سرگرمی*ها برای شما آرزو خواهد شد. خرید لباس، خرید انواع و اقسام غذا، شهر بازی، مسابقات خیابانی، لوازم صوتی و تصویری و حتی پیدا کردن یک دوست دختر و پارتی رفتن با او بدون پول هرگز اتفاق نخواهد افتاد. از بزرگی دنیای Sleeping Dogs گفتیم، چیزی که در بازی جلب توجه می*کند آیتم های متنوع آن در جای جای شهر است، برای مثال می*توان به جعبه*هایی به نام LockBox اشاره کرد که با کشف و باز کردن آن*ها به صورت اتفاقی (Random) لباس، پول و .. دریافت خواهید کرد. یکی دیگر از نوآوری های جالب سازندگان را می توان در پر شدن خط سلامتی جست و جو کرد. در این رابطه بر خلاف رقبا خط سلامتی شما بعد از کمی استراحت و یا دور شدن از محل حادثه و یا خوردن مقداری غذا پُر نخواهد شد! شما باید طبق سنت های چینی با روشن کردن عود، پای مجسمه های Health Shrine سلامتی (Health) خود را بازگردانید. البته هنوز شُبهاتی در این رابطه وجود دارد، مانند اینکه در میان یک مبارزه ی نفس گیر مجسمه ی سلامتی از کجا گیر خواهید آورد!

83538517853962616381.jpg


دنیای بازی به چهار بخش تقسیم شده است Central، North Point،Aberdeen وKennedy Town. می*توانید در قسمت*های مشخص شده در این چهار بخش خانه بخرید، انواع اقسام سیستم*های صوتی و تصویری، لوازم ورزشی، مبل و تخت خواب برای خانه خود انتخاب و خریداری کنید. همچنین می*توانید لوازمی را که خریده*اید توسط حمل و نقل هوایی به منزل دیگر خود در آن سوی شهر انتقال دهید. نکته جالب در رابطه با محیط داخلی خانه ی شما، دسترسی داشتن به دوربین*های مخفی پلیس در قسمت*های مختلف شهر است. می*توانید به هنگام ورزش کردن در خانه، شهر را زیر نظر داشته باشید و اگر فرد مشکوکی به چشمتان خورد، گزارش او را سریعا به نزدیکترین اداره یا افسر پلیس منطقه دهید. خرید لباس نیز مانند اکثر بازی های به روز این سبک در بازی وجود دارد، و شما می توانید با سرک کشیدن به فروشگاه های موجود در سطح شهر اقدام به خرید لباس برای خود کنید. در این فروشگاه ها لباس* و زیورآلات منحصر به فردی وجود دارد. از لباس سنتی چینی تا البسه ی مد روز ایتالیایی. با لباس شب به دنبال دزدها بروید، یا با لباس مکزیکی سر قرار! نکته جالب در مورد ریزه کاری های بازی این است که اگر به آزار و اذیت مردم و یا پلیس بپردازید آن*ها شما را با لباسی که بر تن دارید صدا می*زنند. ریزه کاری در مورد لباس*ها در مبارزات تن به تن نیز به چشم می آید. یک لباس ممکن است آزادی عمل بیشتری در انجام فنون رزمی به شما بدهد و یا لباسی دیگر از صدمه دیدن شما جلوگیری کند. در چند تریلر آخری که از بازی به نمایش درآمد حتی شرکت در مسابقه خروس جنگی*ها، عکاسی، رقصیدن و آواز خواندن هم به چشم می*خورد، پس بدانید در دنیای Sleeping Dogs هیچ وقت حوصله شما سر نخواهد رفت.

01350695744734796758.jpg



Sleeping Dogs به عنوان یک بازی Open World از نظر بصری و گرافیکی در حد بسیار خوبی قرار دارد. بیشتر نمایش*های بازی بر روی کنسول Xbox 360 صورت گرفت و می*توان گفت Sleeping Dogs به خوبی خود را بر روی این کنسول نشان داده است. از نکات مثبت آن می توان به زنده بودن رنگ آمیزی دنیای بازی، طراحی خوب شخصیت*های اصلی، تخریب پذیری برخی اشیا و ... نام برد. یکی از جذابیت*های دیگر Sleeping Dogs استفاده از صدای شخصیت*های معروف در بازی است. از اشخاص مهم بین آن می*توان به Lucy Liu که در Kung Fu Panda نیز نقش داشته، Emma Stone که در آخرین فیلم The Amazing Spider-Man ایفای نقش کرده، Yunjin Kim از سریال Lost و Tom Wilkinson از فیلم Batman Begins و Will Yun Lee از Die Another Day اشاره کرد.
Sleeping Dogs به نظر به یکی از بزرگترین عناوین سال 2012 تبدیل خواهد شد و پس از پستی و بلندی*های زیاد خود، بالاخره برای کنسول Xbox 360، PS3 و PC در تاریخ 14 آگوست منتشر خواهد شد. باید دید Square Enix می*تواند سران Activion را در مورد از دست دادن این عنوان به حسرت بکشاند یا خیر.


زمان انتشار بازی:
تاریخ انتشار (شمسی): ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار (میلادی): 18 Aug 2012

:mf_type:
 

mahdix

کاربر فعال
در تاپیک مژده مژده که زدی این هم میزدی .
البته نقد این بازی رو من قبلا گذاشته بودم :| .
تو یه روز 5 تا تاپیک زدن رکوردیه ها :| .
 

hazhirmahmodi

کاربر اخراج شده
من که نمی خرم ولی تازه بازی گوست ریکان سربازین اینده خریدم برنرمکس 100 درصد وlt+3 است باکینکت هم اجرامیشه وایییییییییییییییییی ولی بازی سلیپینگ داگز خوب است وپیشنهاد می کنم بخرید چون من توفول پکیجم منظورمe3 2012 است تریلرشو دیدم شاهکاربود ولی من پول ندارم بخرم بخرید
 

reza720

کاربر شناخته شده
من که نمی خرم ولی تازه بازی گوست ریکان سربازین اینده خریدم برنرمکس 100 درصد وlt+3 است باکینکت هم اجرامیشه وایییییییییییییییییی ولی بازی سلیپینگ داگز خوب است وپیشنهاد می کنم بخرید چون من توفول پکیجم منظورمe3 2012 است تریلرشو دیدم شاهکاربود ولی من پول ندارم بخرم بخرید
!!!یعنی پول داری ایکس باکس اسلیم 250 گیگ+کینکت بخری ولی پول نداری یه بازی برنز ماکس بخری!!!!!!!!؟
عجیبه!!!
 

ezio

کاربر شناخته شده
بازی بسیار جالبیه.عالیه.بخرید دوستان حتما بخرید.
 

erfan12

کاربر اخراج شده
بدیش به اینه که هنوز تو ایران نه برا ps3 اومده نه برا pc.
 

mahdix

کاربر فعال
براي چي پست اضافه ميزني ؟؟؟
مگه دكمه تشكرو نميبيني اونجا ؟؟؟
واسه چي پس دكمه تشكر گذاشتن ؟؟؟
یه نگاه به سابقه و ... ش بنداش بعد گیر بده .
ما خودمون به همه گیر میدیم شما اومدی به ما گیر بدی ؟؟؟
پس همین پست تو هم اضافیه .
 

mahdix

کاربر فعال
پس قوانین فقط برای تازه وارداست دیگه ...
کی همچین حرفی زد !!!
همه توی این انجمن حقوق مساوی دارند .
منظور من اینه که ازیو با توجه به مدت زمانی که توی این انجمنه خودش میدونه که چه پستی بده و چه پستی نده ، همیــــــــن !!!
 

erfan12

کاربر اخراج شده
بچه ها دعوا نکنید من بازیو توموم کردم . بدویید تموم کنید که عقبیدا. رکوردو من زدم.
 
بالا