xbox Wiki

gamer-Hunter

کاربر جدید
در این تاپیک قصد دارم اصطلاحات مربوط به Xbox360 که کم هم نیستند رو به ترتیب حروف الفبا شرح بدم، بدیهی است که این امر به مرور زمان انجام می شه.



C
c4eva: هکر معروف Xbox360 که نویسنده cfw های ixtreme هست و cfw های خود را صرفا به منظور اجرای بازی های کپی به واسطه درایو Xbox360 و Backup گرفتن و رایت آن ها ارائه می دهد.
cfw:فرم ویری که توسط هکر به منظور اجرای بازی های Backup ویراش شده و تغییراتی به منظور دور زدن لایه های امنیتی در آن اعمال شده است.همانطور که اشاره شده فرم ویر در Xbox360 منظور فرم ویر درایو است، معروف ترین cfw برای اجرای بازی های کپی از روی دیسک ixtreme هست که توسط c4eva توسعه داده می شود.

F

firmware: از فرم ویر در فارسی به عنوان میان افزار یاد می شود، فرم ویر در واقع رابط بین سخت افزار و درگاه های ارتباطی است و خود ماهیتی نرم افزاری دارد، در Xbox360 معمولا اصطلاح فرم ویر به ODD ان نسبت داده می شود ، زیرا که عمده Xbox360 ها از طریق فرم ویر های ویرایش شده قادر به اجرای بازی های کپی می شوند.
flash: به نوشتن فرم ویر بر روی Xbox360 اصطلاحا فلش گویند. اصطلاح write نیز به جای flash استفاده می شود.
freeze: به قفل کردن Xbox360 درحال کار فریز گفته می شود، عموما فریز به صورت نمایش تصویری ثابت بدون حرکت در بین بازی یا در محیط داشبورد و یا در هنگام پخش فیلم مشخص می شود.
free60: نام تیمی که بنیان گزار Jtag در Xbox360 است، هدف free60 اجرای لینوکس بر روی Xbox360 بود که با مخالفت مایکروسافت در ارائه لینوکس برای Xbox360 به ارائه Jtag توسط این تیم منجر شد.
freeboot: نسخه ای از داشبورد مایکروسافت که برای ایکس باکس های Jtag شده ویرایش شده و تغییراتی در آن برای دور زدن موارد امنیتی و اضافه کردن ویژگی هایی انجام شده است.
fsd: اسم کامل آن freestyle dash است و یک داشبورد که بعد GUI ها را پوشش می دهد برای Xbox360 های Jtag شده فراهم می سازد، این داشبورد تا حد بسیار خوبی انعطاف پذیر است و قابلیت هایی همچون http server,ftp server,تغییر سرعت فن,تغییر رنگ led های جلو,بخش Emulator ها,اتصال به Xlink Kai,اتصال به سرور برای دانلود term update ها و ... را داراست.

O
odd: مخفف Optical Disc Drive می باشد که به اختصار به آن درایو نیز گفته می شود، Odd در واقع وظیفه خواندن دیسک های نوری و چک کردن یک سری لایه های امنیتی آن را دارد.
opus: نام یک سری مادربورد Xbox360 که با Xenon های 3 چراغه تعویص می شدند و همانند آن ها فاقد از HDMI بودند.

X
xbe: فایل های اجرایی Xbox1 که قادر به اجرا بر روی Xbox360 نیستند و بازی هایی که از این فایل ها استفاده می کنند با استفاده از شبیه ساز قادر به اجرا بر روی Xbox360 هستند.
xell: سیستمی متن باز بر مبنای هسته لینوکس که بر روی Xbox360 ای که Jtag یا Reset Glitch هک شده به اجرا در میاید و به شما اجازه اجرای یک سری فایل های اجرایی را می دهد، همچنین با استفاده از صفحه نمایشگر و سرویس httpd به شما امکان مشاهده DVD Key و CPU Key را می دهد.
xell reoloaded: نسخه ای ویرایش شده از xell که بهینه شده و به آن پشتیبانی از HDMI اضافه شده.

xellous: نسخه ای ویرایش شده از xell که بهینه شده و به آن پشتیبانی از HDMI اضافه شده.
xenon: نام اولین سری مادربورد های
Xbox360xex: فایل های اجرایی Xbox360، که مهم ترین آن ها default.xex هست که فایل اجرایی اصلی دیسک های Xbox360 است، فایل xex نقشی همانند exe در ویندوز ایفا می کند.
xexloader: نسخه قدیمی xexmenu که دیگر پشتیبانی نمی شود.
xexmenu: برنامه ای قابل اجرا بر روی Xbox360 ای که Jtag شده، این برنامه به شما قابلیت اجرای فایل های xex و پچ کردن آن ها را می دهد، همچنین همانند یک File Manager عمل می کند و امکان ftp برای انتقال فایل به فضاهای ذخیره سازی داخلی و خارجی Xbox360 را فراهم می سازد.
xm360: برنامه ای برای آنلاک DLC ها ، XBLA ها ، Avatar Award ها و ... برای Xbox360 های Jtag شده.

Y
yaris: برنامه ای برای آنلاک DLC ها ، XBLA ها ، Avatar Award ها و ... برای Xbox360 های Jtag شده.
 

gamer-Hunter

کاربر جدید
جالب دستت درد نکنه
خواهش می کنم بازم می زارم از اینا 000---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------000
فقط DARKSIDERS II
darksiders_2_horseman-1280x1024-650x520.jpg
 

Hunter01

کاربر شناخته شده
عزیزان لطف کنن جالب بوود و ممنون و... استفاده نکنن زدن گزینه تشکر از همه بهتره
 
بالا