عناوین انحصاری xbox360 وps3

BAD BOYS

عضو سایت
همانطور که میدانید نسل هفتم کنسول های خانگی میزبان جنگی سراسر هیجان میان 2 کنسول محبوب مایکروسافت یعنی Xbox 360 و کنسول خوش ساخت سونی یعنی PS3 بوده است . هم اکنون که در اواخر سال 2010 به سر میبریم هر یک از این دو شرکت و شرکای تجاری انها بازی های اختصاصی بزرگی را برای هر کدام از کنسول ها معرفی کرده اند که در این مقاله ی کوتاه نگاهی اجمالی به این بازی ها می اندازیم و چندی از ویژگی های انها را با هم مرور میکنیم و نتیجه گیری در مورد برنده بودن یکی از این برند ها و کنسول ها را به عهده ی شما میگزاریم .


PS3 Exclusives


Uncharted 3 : Drake's Deception




همین دیشب بود که سومین شماره از سری محبوب Uncharted توسط استودیوی توانمند Naughty Dog تایید شد ، موفقیت کم نظیر شماره ی قبل یعنی Among Thieves موجب شده است توقع همگان از شماره ی سوم این عنوان بسیار بالا رود ، Drake's Deception در اولین قدم راه خود را از 2 شماره ی قبلی جدا میکند ، لوکیشن این بازی در صحراهای داغ عربستان سعودی خواهد بود جایی که ND میتواند بهتر از هر جایی توانایی عظیم خود در خلق منظره های بدیع و انیمیشن های انعطاف پذیر را به رخ بکشد ، طبق اعلام ND بازی از ویژگی High Res 3D بهره خواهد برد و طبق اعلام انها تیزری که امروز دیروز در مراسم VGA به نمایش در امد کاملا In Game بوده و توسط انجین بازی ساخته شده است . به نظر میرسد ND باز هم نقشه های بزرگی برای این فرانچایز قابل تحسین خود دارد . بازی در روز اول نوامبر 2011 عرضه خواهد شد .


Little Big Planet 2




باز هم Sackboy های دوست داشتنی سونی و Media Molecule این بار در ژانویه ی 2011 به سراغ ما میایند ، شماره ی اول این بازی نوعی نبوغ خالص MM را به صنعت گیم شناساند ، بازی فوق جذاب دارای یکی از هوشمندانه ترین انواع گیم پلی بود و کرکتر دلربای بازی یعنی Sackboy به یکی از محبوب ترین کرکتر های دنیای گیم بدل شد ، بازی با شعار : بازی کن ، خلق کن و به اشتراک بگذار حق مطلب را در مورد خود ادا میکرد ، شما میتوانستید هرچه خواستید بسازید ، انواع مراحل و انواع و اقسام سکبوی ها این امکان را به شما میداد که یک بازی فوق العاده ی انلاین را با دوستانتان سپری کنید ، اکنون در قسمت دوم همه چیز گسترده تر شده است . در بازی یک Level Creator حرفه ای وجود دارد که شما میتوانید همچون سازندگان بازی مراحل حرفه ای را طراحی کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید . بازی طبق اعلام MM و سونی از کنترلر Move پشتیبانی خواهد کرد . این امر نیز میتواند به هرچه جذاب تر شدن بازی کمک زیادی بکند .


Killzone 3




Killzone 3 اندکی مانده به E3 2010 معرفی شد و یک شوک بزرگ به طرفداران PS3 وارد کرد ، هرچند انها هر لحظه منتظر معرفی این عنوان بودند ولی نه در نزدیکی های E3 !! عنوان قبلی این سری یعنی KZ 2 یکی از پر حرف و حدیث ترین بازی های اختصاصی این نسل بود که اکثرا با حواشی ان اشنا هستید ، KZ 2 نوعا برای PS3 خوب عملکرد و توانست یکی از عنوان ممتاز کنسول سونی باشد و تا حدی اشتباهات Guerrilla Games در ساخت KZ1 بر روی PS2 را جبران کند ، هرچند بازی فاقد خط داستانی جذابی بود اما دارای گیم پلی منحصر به فرد و گرافیکی گیرا و محیطی جالب به همراه انلاینی عالی بود . GG اعلام کرده در شماره ی سوم طبق درخواست Fan های بازی بیشتر به هلگاست ها خواهد پرداخت و زوایای پنهان زندگی انها و طرز به وجود امدن ها را نیز بر ملا خواهد کرد . یکی از ویژگی های جالب شماره ی سوم وجود Jet Pack هایی بود که هم در قسمت انلاین و هم افلاین به یکی از محبوب ترین وسیله های استفاده شده در بازی برای طرفداران تبدیل شده است . بازی به صورت تماما 3D خواهد بود و از کنترلر Move پشتیبانی خواهد کرد .


Resistance 3




بعد از اینکه Insomniac اعلام کرد قصد همکاری با EA برای ساخت یک بازی جدید را دارد ، هوادارن PS3 از اینکه یکی از بهترین اختصاصی سازان خود را از دست میدادند بسیار ناراحت بودند و بیشترین نگرانی انها نیز برای از دست دادن قسمت سوم فرانچایز Resistance بود ، بازی که از ابتدای عرضه ی PS3 یار و همراه این کنسول بود و در شماره ی دوم نیز به طور اختصاصی برای این کنسول عرضه شد . اما Insomniac هم بعد از عقد قرارداد با EA طبق یک عمل قابل پیشبینی Resistance 3 را معرفی کرد و به بسیاری از شبهات پایان داد . این بازی در تاریخ 6 سپتامبر 2011 عرضه خواهد شد . Co op بازی دارای یک خط داستانی جدا است ، دنیای ما توسط کمیراها محاصره شده است ، طبق گفته ی سازندگان AI بازی بهتر شده است و سلاح جدیدی هم معرفی شده به نام Mutator که مه های بایولوژیکی ایجاد میکند . اما یک خبر نسبتا بد برای فن های بازی این است که Ted Price مغز متفکر Insomniac بازی را نمیسازد و وظایف او در این بازی به عهده ی Marcus Smith خواهد بود .


The Last Guardian




باز هم یک بازی خلاقانه از استاد ایده ، Fumito Ueda و تیم ستایش شده اش Team ICO . بازی جدید Ueda یعنی The Last Guardian برپایه ی همکاری دو نفره ی بین یک پسر بچه و Trico است ( به زبان ژاپنی معنای عقاب میدهد ) . طبق چیز هایی که قبلا از Team ICO در ICO و Shadow of the Colossus دیده ایم میتوان به جرات گفت این بازی یکی از ماندگارترین عناوین این نسل خواهد بود . پسر بچه و عقاب ( که نیمی عقاب و نیمی روباه است ) وظیفه ی حفاظت از مقبره ای قدیمی را دارند ( به نظر میرسد این طور است ) در دموی نمایش داده شده در TGS امسال بازی های پسرک ( که Ueda در ابتدا میخواست به جای پسرک یک دختر را در بازی قرار دهد ) با Trico بسیار جذاب است ، قسمت های پلتفرمینگ بازی به نظر نواورانه و منحصر به فرد میرسند ، در مورد مکانیزم مبارزات هم با اینکه چیز خاصی را هنوز از این قسمت ندیده ایم ولی باید منتظر ایده ای جالب از Ueda و تیمش در این زمینه بود ، بازی تعطیلات 2011 عرضه خواهد شد و طبق گفته ی Ueda از 3D پشتیبانی خواهد کرد .


inFamous 2




شماره اول inFamous یکی از بهترین و نواورانه ترین Sand box های این نسل بود ، خوبی و بدی در این بازی حکم مرگ و زندگی را بازی میکرد ، به سمت هر کدام که میرفتی ، طرف دیگر به مقابله با تو بلند میشد . Sucker Punch به خوبی توانست حق مطلب را در مورد این IP جدید ادا کند ، برای همین بود که سونی نیز شماره دوم inFamous را در معتبرترین نمایشگاه گیم دنیا یعنی E3 به عنوان برگ برنده ی خود رو کرد . Cole McGrath در نمایش های اولیه تغییر چهره داده بود یعنی SP طراحی صورت او را تغییر داده بودند ولی با اعتراض فن های بازی دوباره همان Cole قدیمی بازگشت . این بار Cole دارای توانایی های بیشتری نیز هست ، انتخاب های او افزایش یافته است ، لوکیشن بازی نیز به شهر جدیدی به نام New Marais منتقل شده است که بر پایه ی شهر New Orleans طراحی شده است . در این شماره Cut Scenes ها نیز ارتقا یافته اند و از تکنولوژی Motion Capture در این سکانس های سینمایی استفاده خواد شد . ساکر پانچ قول داده تا دنیای Open World بازی را باز هم بهبود ببخشد و فضایی بزرگتر و بهتر از شماره اول را به مخاطبین خود عرضه کند . به گفته ی سازندگان inFamous 2 حدود 60 درصد از توانایی های پردازنده ی Cell را مصرف میکند . باید منتظر ماند و دید در سال 2011 که بازی عرضه میشود چه تغییرانی نسبت به شماره ی اول خواهد داشت .


دیگر بازی های اختصاصی :

Agent

The Agency

Socom 4

Ico/Shadow of Colossus Collection

DC Universe Online




Xbox 360 Exclusives

Gears of War 3




مارکوس ، کلیفی بی و دارو دسته اش برای بار سوم بازگشته اند تا فرمانروایی خود را بر کنسول مایکروسافت در این نسل جاودانه کنند !! بازی محبوب شرکت Epic به نقل از بیشتر سایت ها یک عنوان Epic و حماسی برای کنسول 360 محسوب میشود ، بازیی که در شماره های قبل با ارائه ی گیم پلی دلنشین و جذاب ، گرافیکی عالی و بازی انلاینی هیجان بر انگیز در کنار بخش داستانی متوسط خود به یکی از محبوب ترین بازی های دارندگان کنسول 360 بدل شد این بار و برای بار سوم با داستانی تراژیک تر و اضافه شدن چند کرکتر جدید از جمله Anya بار دیگر در صدر فروش بازی های 360 قرار گیرد و برای مدت در صدر جدول XBL جا خوش کند . تصاویر ارائه شده در بازی نشان از وجود سلاح های جدید ، گرافیکی بهتر ، محیطی تازه تر میدهد ، این بار به لطف UE3 ِ ارتقا یافته تصاویر زیبا تری را شاهد خواهیم بود ، گیم پلی بازی به نظر نمیرسد دچار تغییر اساسی شده باشد زیرا مکانیزم گیم پلی بازی عامه پسند و جالب است و لازم نیست در ان تغییرات اساسی ایجا شود . بازی Geow 3 پاییز 2011 عرضه خواهد شد .


Forza Motorsport 4






شماره ی سوم این عنوان تحسین همگان را برانگیخت و توانست به یکی از محبوب ترین بازی های شبیه سازی رانندگی بدل شود . FMS 4 با اعلام اینکه از Kinect هم پشتیبانی خواهد کرد به یکی از دقدقه های اصلی دارندگان کینکت نیز بدل شده است ، اکنون انها شدیدا منتظر این هستند که یکی از بهترین شبیه سازهای رانندگی را به وسیله ی کنترلر حرکتی خود امتحان کنند که به نوع خود میتواند بسیار جالب باشد . Turn 10 این عنوان را در E3 با نام Forza Kinect معرفی کرد که دیشب معلوم شد این عنوان Forza Motorsport 4 نام دارد و یک بازی کامل از این سری است . باید منتظر نمایش های کامل تری از این عنوان بود . تا کنون فقط یک تیزر از این بازی به نمایش در امده است .


Xcom




یکی از عناوین بزرگ دیگری که قرار است برای کنسول 360 در سال 2011 عرضه شود Xcom است . این عنوان توسط 2K Marin در حال ساخت است و به نظر میرسد هم دارای داستانی عالی و هم گیم پلی جذاب باشد . بازی یک ریبوت از سری بازی های قدیمی Xcom است که در سال های 94 تا 2001 منتشر میشده است . شما در این بازی در نقش مامور FBI ای هستید که شغلش شناسایی و منهدم کردن عوامل ناشناخته است . بازی Xcom بر خلاف سری قبلی خود ( استراتژی ) در سبک FPS است و زمانی نامشخص در سال 2011 عرضه خواهد شد . این عنوان برای PC نیز در نظر گرفته شده است .

Codname D




Codename D از ذهن بیمار Suda 51 تراوش کرده ، مطمئنم که یکی از بهترین بازی های Kinect خواهد بود ، هنوز اطلاعات زیادی در مورد بازی درز نکرده است اما همین که بدانیم سازنده ی بازی همان Suda 51 معروف است کافیست . Suda قبلا با Killer 7 و No More Heroes ما را به شدت غافلگیر کرد ، اکنون باید دید این بازی مخصوص کینکت به چه صورت میتواند توانایی های Suda 51 را به ما نشان دهد .


Project Draco




خدا را شکر این Kinect باعث این شده است که بسیاری از شرکت ها از بیکاری در بیایند و بازی های ساده و پلتفرمر خود را برای این کنترلر منحصر به فرد ارائه کنند . پروژه ی دیگری که کنسول 360 در سال 2011 انتظار ان را میکشد Project Draco خواهد بود که توسط Phantum Dust و مایکروسافت در حال ساخت است ، به نظر میرسد این بازی یک بازی راندن اژدها است . در کل بازی جالبی به نظر میرسد ولی هنوز برای قضاوت در مورد این بازی زود است .


Kingdoms





Crytek همیشه به عنوان یک FPS ساز قهار معرف حضور مخاطبین خود بوده است ، تا اینکه در E3 2010 به یکباره با معرفی عنوان Kingdoms برای کنسول 360 ریسک بزرگی را مرتکب شد ، هنوز از جزئیات بازی خبری در دست نیست ، اما حدس هایی زده میشود که Kingdoms اثری حماسی و اکشن خواهد بود . تنها از این بازی یک تیزر منتشر شده است . باید منتظر اطلاعات بیشتر ماند ، Crytek فعلا علاقه مندان به خود را با این عنوان به سختی وارد یک شک کرده است . ایا Crytek در ساخت این عنوان موفق خواهد بود ؟



دیگر بازی های اختصاصی :

Star Wars Kinect

Steal Battalion: Heavy Armor

Rise of Nightmares

The Secret World


هنوز ممکن است در نمایشگاه های دیگری هم عنوانین جدیدی برای این دو کنسول معرفی شود ولی عرضه ی انها در سال 2011 بعید است ، این بازی ها با توجه به سال عرضه ( 2011 ) در نظر گرفته شده اند . حالا قضاوت بر عهده ی شماست که کدام طرف را برنده ی جنگ اختصاصی های 2011 بدانید .

موفق باشید .:wave:
 

bo0o3e

کاربر اخراج شده
بیشتر از یه تشکر ارزش داشت... :egdance:
 

iq7

کاربر جدید
forza انحصاریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :O
نمیدونستم!
 

ezio

کاربر شناخته شده
سلام به دوستان.من یه خلاصه ای از داستان یا سبک بازی انچارتد و گرز آف وار میخوام.ممنون میشم هرکی بتونه کمکم کنه.در ضمن خودم شاید 40ثانیه ای آنچارتد رو دیدم ولی خب 40ثانیه به جایی بند نمیشه:Yahoomain:
 

soltan7posh

عضو سایت
من kill zone 3 و god of war 3 رو دیدم خدای بازیها هستن بنطرم هیچ کنسولی و بازی به قدرت این بازیها نمیرسه خدا بسازه به خدای جنگ 4 :دی
بازیهای ایکس باکس خوب هستن اما یک سر و گردن از پلی استیشن 3 کم میارن خودم هر دو کنسول رو دارم که نظر میدم :دی
 

MeMo

عضو سایت
سلام به همه.
Heavy rain انحصاری سونیه ؟؟؟ من تریلرشو دیدم خیلی باحال بود برا ایکس باکس هرجا گشتم نبود ولی تو هیچ جا هم جز انحصاری های پی اس ندیدم باشه.
 

میثم صیام

مدیریت کل سایت
سلام به همه.
Heavy rain انحصاری سونیه ؟؟؟ من تریلرشو دیدم خیلی باحال بود برا ایکس باکس هرجا گشتم نبود ولی تو هیچ جا هم جز انحصاری های پی اس ندیدم باشه.

سلام... بله این بازی برای خوده شرکت سونی هست و فقط روی کنسول خودش عرضه میشه
 

Hunter01

کاربر شناخته شده
همه بازی های اختصاصی پی اس 3 (حتی گاد اف وار) در برابر فورزا و گرز اف وار هـــــــــــــــیچه عمو هیچ
 

ezio

کاربر شناخته شده
همه بازی های اختصاصی پی اس 3 (حتی گاد اف وار) در برابر فورزا و گرز اف وار هـــــــــــــــیچه عمو هیچ
داداش ایکس باکس تا ظهور امام زمان نمیتونه انحصاری مثل پی اس بزنه.چی داره؟مگه چقدر آدم ریسینگ بازی میکنه.تازه ما هم ریسینگ داریم.یه گیرز دارید یا هیلو.کدوم بازیتون به پای گاد آف وار میرسه؟کدومش در حد آنچارتد هست؟کدومش میتونه وایسه بغل باران شدید؟کیل زون چی؟بازم بگم؟مایکروسافت تو انحصاری کم آورده فقط اینو میگه:کیفیت مهمه نه کمیت.حالا پی اس کدومش کیفیت نداره؟خب عزیزم هم کمیت مال ماست هم کیفیت.رو انحصاری اصلا فکر نکن.یه جواب داره: p s 3 is win
 

scofield007

مدیر
لطفا در مورد برتری بازی های هر کنسول بحث نکتید.چون هیچ نتیجه مطلوبی عاید دو طرف نمیشه

با تشکر
 

Hunter01

کاربر شناخته شده
داداش ببین ی نظر سنجی هست درباره گاد اف وار و گرز اف وار درصد گرز ا وار بیشتره از گاد اف وار شاید نظر شخص شخیص شما و بنده حقیر اینطور باشه ولی نظرات بقیه رو هم گـــــــــرز اف وار رو تایید میکنه
 

arthur

کاربر فعال
داداش جک سال رو الان میگی؟یه گاد اف وار کل انحصاری 360 رو میارزه:punish:
داداش جان بازی stars war کینکت به همه ی بازی های انحصاری سونی می ارزه.سونی داران نمیدونن که کینکت چه چقدر بازی باهاش حال میده.:hit:
 

arthur

کاربر فعال
داداش ایکس باکس تا ظهور امام زمان نمیتونه انحصاری مثل پی اس بزنه.چی داره؟مگه چقدر آدم ریسینگ بازی میکنه.تازه ما هم ریسینگ داریم.یه گیرز دارید یا هیلو.کدوم بازیتون به پای گاد آف وار میرسه؟کدومش در حد آنچارتد هست؟کدومش میتونه وایسه بغل باران شدید؟کیل زون چی؟بازم بگم؟مایکروسافت تو انحصاری کم آورده فقط اینو میگه:کیفیت مهمه نه کمیت.حالا پی اس کدومش کیفیت نداره؟خب عزیزم هم کمیت مال ماست هم کیفیت.رو انحصاری اصلا فکر نکن.یه جواب داره: p s 3 is win
آقا شما درست میگی ولی خوب Xbox هم اونقدر کم نداره بازی های گرز و هالو کجاش بده کیفیت ندارن که دارن هیجان ندارن که دارن بستگی به سلیقه ی هر فرد داره.(به نظر من هرکی هرکدوم از این کنسولارو بخره بیشتر از اون دفاع میکنه.)این حقیقته
 

arthur

کاربر فعال
داداش ببین ی نظر سنجی هست درباره گاد اف وار و گرز اف وار درصد گرز ا وار بیشتره از گاد اف وار شاید نظر شخص شخیص شما و بنده حقیر اینطور باشه ولی نظرات بقیه رو هم گـــــــــرز اف وار رو تایید میکنه

من کاملاً با شما موافقم.:thumbsup:
 

soltan7posh

عضو سایت
آخه من نمیدونم همه میگن پی اس تری چرا شما میگین ایکس باکس خودم هر دوتا شو دارم و بازی هم کردم اما باید قبول کرد که پی اس یه چیز دیگه هست
 

arthur

کاربر فعال
آخه من نمیدونم همه میگن پی اس تری چرا شما میگین ایکس باکس خودم هر دوتا شو دارم و بازی هم کردم اما باید قبول کرد که پی اس یه چیز دیگه هست
من والا فقط از زبون شما این حرفو شنیدم.همه که دارن میگن Xbox................
 

Hunter01

کاربر شناخته شده
داداش ایکس باکس تا ظهور امام زمان نمیتونه انحصاری مثل پی اس بزنه.چی داره؟مگه چقدر آدم ریسینگ بازی میکنه.تازه ما هم ریسینگ داریم.یه گیرز دارید یا هیلو.کدوم بازیتون به پای گاد آف وار میرسه؟کدومش در حد آنچارتد هست؟کدومش میتونه وایسه بغل باران شدید؟کیل زون چی؟بازم بگم؟مایکروسافت تو انحصاری کم آورده فقط اینو میگه:کیفیت مهمه نه کمیت.حالا پی اس کدومش کیفیت نداره؟خب عزیزم هم کمیت مال ماست هم کیفیت.رو انحصاری اصلا فکر نکن.یه جواب داره: P s 3 is win

ببین عمو تا ظهور ی جوکه.ولی تا دوسال دیگه در شرکت سونی چی تختس چرا چون مایکروسافت کینکتو تقیت میکنه و دیگه کسی نمیمونه بخواد خدای ریزه میزه جنگ رو بازی کنه.اره برقی مارکوس در برابر شمشیر و نیرو های غیر عقلانی همین جوجه رو مقایسه کنید خوبه تفنگ مارکوس رو میشه ساخت.ولی اون شمشیر ها و اون قدرتای عجیب و غریب چی؟ فقط از ی بعد بهش نیگا نکنید
کی تو دنیا هست ک قدرت مدوسا رو داشته باشه؟ ها؟ ی سری احمق اومدن داستانای از یونان باستان رو جم کردن شده ی بازی ... نمیدونم چرا اینقد رو خدای جنگ تعصب دارین.
 

arthur

کاربر فعال
ببین عمو تا ظهور ی جوکه.ولی تا دوسال دیگه در شرکت سونی چی تختس چرا چون مایکروسافت کینکتو تقیت میکنه و دیگه کسی نمیمونه بخواد خدای ریزه میزه جنگ رو بازی کنه.اره برقی مارکوس در برابر شمشیر و نیرو های غیر عقلانی همین جوجه رو مقایسه کنید خوبه تفنگ مارکوس رو میشه ساخت.ولی اون شمشیر ها و اون قدرتای عجیب و غریب چی؟ فقط از ی بعد بهش نیگا نکنید
کی تو دنیا هست ک قدرت مدوسا رو داشته باشه؟ ها؟ ی سری احمق اومدن داستانای از یونان باستان رو جم کردن شده ی بازی ... نمیدونم چرا اینقد رو خدای جنگ تعصب دارین.
آفرین این شد حرف حساب.:wink2:
 
بالا